Az idei aerodinamikai szabályok egyik melléktermékeként a mezőny több autója is hirtelen vékonyodó, hosszan előrenyúló orrkúpot kapott, amely az első hetekben számos kritikát kapott a közvéleménytől.
Az FIA ugyan nemrégiben döntött arról, hogy a szabályok módosításával 2015-re eltűntetik a jelenlegi ellentmondásos orrkialakításokat, de a Caterham a hírek szerint ezt már nem várja meg, és a csapat új vezetősége az első komolyabb fejlesztési csomaggal azt célozza meg, hogy átalakítsa az autó elejét.
A Speed Week mellett az Omnicorse is beszámolt arról, hogy az istálló a napokban a Toyota egykori kölni szélcsatornájában tesztel, amelynek eredményei a nyári szünet után, a Belga Nagydíjon jelennek majd meg először az autón, feltéve persze, hogy átesnek az FIA kötelező töréstesztjén.
A források szerint az előző tulaj, Tony Fernandes pár hónapja teljesen leállította az autó fejlesztését, mialatt a csapat eladásán fáradozott, de Christijan Albers és Colin Kolles vezetése alatt máris teljes gőzzel indult újra a munka Leafieldben.