DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Gyorsasági (Gy)

Szombaton is folytatódtak az izgalmak a gyorsasági-ob-n

Meglehetősen fordulatosra sikerült a formaautók versenye a speedzone.hu Kupa második versenynapján. Bár mindkét magyar élmenő hibázott, végül Magyar János és Rónai Tamás egy nagyon szép csatában döntötték el az első hely sorsát.

Formaautó - Magyar János egy pörgés után is nyert

Meglehetősen fordulatosra sikerült a formaautók versenye a speedzone.hu Kupa második versenynapján. Bár mindkét magyar élmenő hibázott, végül Magyar János és Rónai Tamás egy nagyon szép csatában döntötték el az első hely sorsát.

Magyar János a tegnapi második hely után az első rajtkockából várhatta a második futamot a Hungaroringen, de már az első körben rengeteget vesztett azzal, hogy megpörgött, így gyakorlatilag a mezőny végéről kezdhette újra a versenyt. Eközben az élmezőnyben ismét többen áthajtásos büntetést kaptak korai rajért, aminek a második helyről rajtoló Rónai Tamás is áldozata lett, aki ezzel elvileg elvesztette volna az esélyét a győzelemre.

Miközben Rónai már a második helyet is megszerezte magának, a sikánban történt incidens miatt pályára lépett a Safety Car, ami ismét meghozta az esélyt a Rónai-Magyar párosnak a győzelemre. A Safety Car fázis után Rónai Tamás azonnal megszerezte a vezető helyet, majd a kör végén Magyar Jánosé lett a második hely. Az utolsó előtti kör elején azonban Magyar a célegyenes végén Rónait is ki tudta fékezni, így a kezdeti reménytelen helyzet ellenére mégis győzelemmel zárta ezt a futamot. A két magyar versenyző tehát testvériesen megosztozott az első két helyezésen.

Harmadikként ezúttal Petr Samek-et intették le, míg az utolsó körben még egymásnak ment Franz Wöss és Andreas Germann, ami miatt utóbbi nem tudta befejezni a versenyt. Manfred Lang-ot kizárták, mivel nem töltötte le az áthajtásos büntetését.

Eredmények:

1. Magyar János (Formula Master Tatuus Honda): +28:14.392 mp.
2. Rónai Tamás (Formula Renault FN 2.0): +0.797 mp.
3. Petr Samek (Formula Renault 2010) +14.688 mp.
4. Volentér Balázs (Formula Renault) +18.469 mp.
5. Tomas Chabr (Van Diemen 05) +20.630 mp.



Kistúra - Vesnic duplázott a speedzone.hu Kupán

Milovan Vesnic ismét magabiztos futamgyőzelmet szerzett a kistúra autók küzdelmében a speedzone.hu Kupa második versenynapján. Bús Edina és Keszthelyi Vivien hatalmas csatát vívott a harmadik helyért, amit végül a rutinosabb Bús Edina szerzett meg.

Szombaton a negyedik pozícióból rajtoló Mladen Lalusic kapta el a legjobban a rajtot a kistúra autók küzdelmében , ezzel egyszerre előzte meg az előtte rajtoló Keszthelyi Vivient és Bús Edinát is. A két magyar lány így rögtön egy-egy helyet vesztett, majd az első körökben sem igazán találták meg a ritmust, miközben az élen Milovan Vesnic szép előnyt autózott ki magának.  Az ötödik körtől a két magyar lány fokozatosan magára talált, így Edina a hetedik körben már támadni is tudta Lalusic-ot, de a lekörözések hatására újra leszakadt, sőt felzárkózott rá az egyre jobb köröket futó Keszthelyi Vivien is.

A tizenegyedik körtől a lányok hatalmas csatába kezdtek, miközben folyamatosan előzgették a lekörözötteket, de Keszthelyi csak a legutolsó körben került olyan távolságba, ahonnan hatalmas esélye lett volna az előzésre. A sokkal rutinosabb Bús Edina azonban nagyon jól védekezett, ráadásul szerencséjére Zoran Kastratovic bukása miatt az utolsó kör utolsó szektorában sárga zászlók miatt nem lehetett előznie. Így aztán Edina a harmadik, Vivien a negyedik helyen futott be, miközben a futamot Milovan Vesnic hatalmas fölénnyel nyerte meg Mladen Lalusic előtt. Az F -1600-as kategóriában ismét sima győzelmet ünnepelhetett Ficza Ferenc.

Nem hivatalos végeredmény:

1. Milovan Vesnic (Seat Leon Cup Racer): 27 perc 17.018 mp.
2. Mladen Lalusic (Seat Leon Cup Racer) +6.665 mp.
3. Bús Edina (Seat Leon Cup Racer): +11.448 mp.
4. Keszthelyi Vivien (Audi TT Cup) +11.596 mp.
5. Petr Mandelik (Lotus Exige GTR) +40.796 mp.

Milovan Vesnic (Seat Leon Cup Racer), 1. hely:
Ez nagyon könnyű volt nekem. A második verseny ugyanolyan volt, mint az első. Semmi problémám nem volt, csak az első két körben láttam a legnagyobb konkurensemet. Az autó nagyon tetszik. A következő verseny a Red Bull Ringen lesz, ahol talán jó leszek. A vetélytársam nagyon fiatal, és nagyon gyors.

Bús Edina (Seat Leon Cup Racer), 3. hely:
Időmérőn javítottam, de nem sikerült az első helyre kerülni, ami nem baj, úgy versenyeztem, ahogy szerettem volna. Volt előttem is csata, mögöttem is csata, vagyis jobb helyért is mehettem, de hátra is figyelnem kellett. Nagyon izgalmas volt és ennek nagyon örülök, és annak is, hogy meg tudtam tartani a pozíciómat. Aminek viszont nem örültem, hogy elfogyott már jóval az előtt elfogyott a gumim, hogy Vivien utolért volna, ezért is tudott utolérni. Utána már csak arra kellett figyelnem, hogy megtartsam a pozíciót. Csúszkáltam keresztbe, tehát veszélyes utolsó kör volt, de meglett a magyar első hely. A gumit leszámítva az autó jól működött, a fiúk jól megcsinálták. A rajtot kellene még egyébként gyakorolnom, mert repülőrajttal igazából nagyon még nem volt dolgom. Az év során majd erre lesz alkalmam.

Keszthelyi Vivien (Audi TT Cup), 4. hely:
Izgalmasabbra sikerült a mai verseny, mint a tegnapi. Jól elkaptam a rajtot, csak az első kanyarban sajnos összeértem egy Seat-tal és egy eléggé nagy csattanást hallottam a futóműnél, és ezért egy kicsit hátrébb estem. De az volt a jó, hogy az utolsó öt körben elkezdtem csatázni Edinával. Teljesen jól működött amúgy az autó, csak az ütközéskor közöltem a csapattal, hogy történt egy ilyen és folytattam a versenyt.

Nagytúra - Káoszfutam, nagy baleset a speedzone.hu Kupán

Sorozatos balesetek nehezítették a nagy túraautósok második versenyét a speedzone.hu Kupán, végül Ales Jirásek nyert egy Praga prototípussal. A versenyt rajtbaleset miatt piros zászlóval meg kellett szakítani.

Lekeny György ugyan a pole pozícióból indulhatott a nagy túraautósok pénteki futamán a speedzone.hu Kupán, műszaki hiba miatt végül el sem tudott rajtolni. Szombaton a második helyről indulhatott a BOVI Motorsport versenyzője, de ezúttal sem jutott el a rajtig: a formációs körben, a gumikat melegítve elveszítette uralmát a Renault RS 01 fölött.

A baleset és a szükségessé vált takarítás miatt újabb formációs kört rendelt el a versenyirányítás, a mezőnyt felvezető safety car a pályán maradt - de néhány versenyző nem vette észre, hogy még nem kezdődött el a verseny. A félreértésből komoly baleset lett, Jakub Kubas és Jiri Malcharek összeütközött a célegyenesben, utóbbi BMW M6-osa irányíthatatlanul csapódott a szalagkorlátba.

A versenyt piros zászlóval azonnal megszakították, a szalagkorlát javításának idejére a mezőnyt visszaküldték a bokszba. Ez lehetővé tette a BOVI Motorsport számára, hogy villámtempóban megjavítsák Lekeny autóját, aki a rajtrácsra ugyan nem tudott felállni, de a bokszutcából a mezőny után tudott eredni.

A második rajt sem volt zökkenőmentes, rögtön az egyes kanyarban két autó ütközött, az egyik ráadásul meg is állt a pálya közepén, így ismét be kellett küldeni a safety cart. Az első kör után a pénteki versenyt az utolsó pillanatokban elveszítő Jakub Knoll állt az élen, az újraindítás után is őrizgette minimális előnyét Ales Jirásekkel szemben, de a hatodik körben áthajtásos büntetést kapott rossz rajt miatt.

Knoll egyébként az első rajt előtt is pórul járt, az ötödik körben is megpördülő Lekeny autója pont előtte állt keresztbe, és ugyan meg tudott állni, de az egész mezőny elment mellette. Amikor az utolsó autó is elment mellette, akkor tudott a mezőny után indulni - de ez végül a baleset miatt nem számított.

Miután Knoll eltűnt előle, Jirásek gond nélkül nyerte a versenyt, csata csak a második-harmadik helyért folyt, ebből végül Miroslav Konopka került ki győztesen. A magyar értékelésben Fekete Dominik futott be az első helyre, megelőzve a kaotikus versenyt futó, de nagy felzárkózást bemutató Lekenyt.

Nem hivatalos eredmény:
1. Ales Jirásek (Praga R1) 28 perc 12.963 mp.
2. Miroslav Konopka (Lamborghini Huracan GT3) +10.940 mp.
3. Vaclav Janik (Norma M20FC) +11.351 mp.
4. Jakub Knoll (BMW Z4 GT3) +22.132 mp.
5. Fekete Dominik (Alpina B6) +43.630 mp.

Skoda Octavia Cup - Tim Gábor bravúros kettős győzelmet aratott a speedzone.hu Kupán

Tim Gábor a pénteki sikere után a szombati fordított rajtrácsos futamot is megnyerte a Skoda Octavia Kupában, újabb szoros csatában győzte le Tomas Pekart.

A Skoda Octaviával versenyző Tim Gábor pénteken a speedzone.hu Kupa egyik legjobb futamában győzte le a cseh Tomas Pekart, kettejük várható nagy rivalizálása miatt a szombati fordított rajtrácsos verseny is nagy izgalmakat ígért. Az időmérőn leggyorsabb Tim ezúttal a nyolcadik helyről indulhatott, de már a gördülőrajt után több pozíciót fogott, nagy lendülettel vetődött be ellenfelei közé.

Tim az első kört már a második helyen fejezte be, a második legelején pedig a vezetést is átvette, miközben az egy hellyel előle indult Pekar kicsit beragadt a mezőnybe.

Tim gyorsan több másodperces előnyt épített ki, a harmadik kör után 3,7 másodperccel vezetett, Pekar ekkor még a harmadik helyen állt. Néhány pillanattal később aztán már a másodikon, 4,3 másodperces hátrányból kezdte üldözni Timet.

Amint viszonylag tiszta lett előtte a pálya, Pekar szenzációs tempót diktált, folyamatos leggyorsabb körökkel zárkózott fel Timre. Volt olyan kör, amelyikben a cseh pilóta kilenc tizedet faragott a hátrányából, az utolsó kört három tizedes különbséggel kezdték.

Pekar egy teljes körön át lihegett Tim nyakába, de az Apex Racing versenyzője nem ingott meg, végül 292 ezredes előnnyel nyert, és zárta ezzel kettős győzelemmel a hétvégét.

Eredmények:

1. Tim Gábor (Apex Racing Media Kft.) 26 perc 32.494 mp.
2. Tomas Pekar (Carpek Service) +0.292 mp.
3. Michael Vorba (Action Racing Mania) +12.699 mp.
4. Adam Rzepecki (Interia Team) +19.944 mp.
5. August Macbeth (Steibel Motorsport) +21.388 mp.

TWC - Lévai Zoltán nyerte a cliósok versenyét a speedzone.hu Kupán

Lévai Zoltán a TWC2-es kategória pénteki futamának eleve úgy futott neki a Hungaroringen, hogy tudta, nincs sok esélye a győzelemre a cliósok között. Szombaton sikerült javítania.

Lévai pénteken arra panaszkodott a speedzone.hu Kupa TWC2-es futama után, hogy autójának motorja a revízió óta nem az igazi. A szombati második versenynek úgy futott neki az Apex Racing, hogy a kábelköteget is kicserélte az autóban, ez pedig meghozta a várt eredményt.

Lévai izgalmas, balesetekkel is tarkított futamon (az egyik Clio például a célegyenesre ráfordító kanyarban csúszott meg, és a pályán keresztbe csúszva csapódott neki a korlátnak), számos pozíciócsere után zárt a kategória első helyén, szlovén ellenfelét végül hat másodperccel előzte meg. A cliósok között Tóth Anita lett a harmadik.

A TCN2-esek között a macedón Igor Stefanovski ugyanúgy senkitől sem zavartatva szerezte meg az első helyet, mint pénteken, a jó rajtja után csak az volt a kérdés, hogy hány másodperces előnnyel nyer. Ezúttal 11 másodperccel győzött.

A TWC1-ben annyiban ismétlődtek a pénteki események, hogy a Chevrolet Cruze-zal versenyző Robert Natau a második helyről rajtolva ismét elsőként fordult el az egyes kanyarban, ezúttal azonban végig meg tudta védeni a vezető helyet Tim Stupple-lel szemben. A harmadik helyen ismét Wolfgang Kriegl zárt.

A twingósoknál ugyanúgy ment az adok-kapok, mint az első futamon, egy kilökés miatt A. Tom Grünfeld öthelyes rajtbüntetést kapott a következő futamra.

Eredmények, TWC1 (Chevrolet Cruze, Renault Twingo):
1. Robert Natau (Chevrolet Cruze) 26 perc 23.452 mp.
2. Tim Stupple (Chevrolet Cruze) +2.053 mp.
3. Wolfgang Kriegl (Chevrolet Cruze) +17.537 mp.
4. Markus Gross (Chevrolet Cruze) +19.842 mp.
5. Christian Neiss (Chevrolet Cruze) +26.736 mp.

Eredmények, TWC2 (Renault Clio III/IV, TCR/TCN2):
1. Igor Stefanovski (Seat Leon) 25 perc 40.534 mp.
2. Jaka Marinsek (Seat Leon) +11.075 mp.
3. Carol Wittke (Seat Leon) +1:06.755 p.
4. Lévai Zoltán (Renault Clio Cup IV) +1:29.122 p.
5. Bostjan Avbelj (Renault Clio Cup IV) +1:34.996 p.

Endurance - Sladecka nyert az endurance futamon

A legnagyobb esélyes már a nyolcadik körben kiesett, így végül Filip Sladecka nyerte a hungaroringi Zóna Európakupa versenyhétvége utolsó versenyszámát, az endurance futamot. A legjobb magyar pár a Lekeny György - Lekeny Márk duó lett, akik hatalmas csatában másodikok lettek Miro Konopka előtt.

A nagytúra autók korábbi futamán történt baleset miatt két autó meg sem jelent az speedzone.hu Kupa záróversenyén, az egyórás endurance futamon. A Praga R1-es prototípussal versenyző Ales Jirasik indulhatott az élről, de a vezető helyet már az első métereken elvesztette. Eleinte nem lehetett tudni, hogy csak túl óvatos, vagy technikai jellegű hibája van, de a nyolcadik körben kiállt a boxba, és feladta a versenyt.

Az élen Filip Sladecka vette át a vezetést, de Miro Konopka tisztes távolságból ott loholt a nyomában. A rajt után kicsit visszaeső, de utána beleerősítő Lekeny-Lekeny páros a Renault RS 01-gyel közben megfutotta a leggyorsabb kört, így fokozatosan elkezdték a felzárkózást. Bár a verseny közepén még úgy tűnt, hogy komolyabb verseny is kialakulhat az élen, végül az első három nagyjából azonos tempóra állt be a kötelező kiállások után, de szerencsére a Lekeny Márk még a futam végére felgyorsult. Ennek köszönhetően a verseny vége előtt öt perccel utolérte Miro Konopkát. Két-három körös csata után végül megszerezték a második helyet, amit a futam végéig meg is tudtak tartani.

A negyedik helyre Daniel Skalicky ért be egy Alpina B6 GT3-mal, míg az ötödik Lubomir Jakubik lett volna a Ferrarival, de megbüntették, mert nem töltötte le a kötelező időt a boxkiállásnál.  Bódis Kálmán és Fekete Krisztián kilencedik helyen ért be.

Nem hivatalos eredmény:
1. Filip Sladecka (BMW Z4 GT3) 1 óra 00 perc 34.415 mp.
2. Lekeny György - Lekeny Márk (Renault RS 01) +13.533 mp.
3. Miro Konopka (Lamborghini Huracan GT3) +19.121 mp.
4. Daniel Skalicky (Alpina B6 GT3) +1 kör
5. Vaclav Janik – Petr Trnka (Norma M20 FC) +1 kör

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: