Első alkalommal rendeztek az olaszországi Adria Raceway-en CEE versenyt, ami egy nemzetközileg is elismert, 3 éve átadott, magas minőségű pálya. Már a pályarajzból is jól kivehető, hogy technikás, nagyon sok visszafordítóval tűzdelt, előzésekre alkalmas pálya. A CEE mezőnyének szokatlan lehet az ilyen minőségű aszfalt, lévén, hogy többségében Európa bajnokságon és Grand Finals futamokon találkozhattak ilyennel.
Elmondható, hogy viszonylag szerencsésen alakult a hétvége, hiszen az edzések alatt közel 20 fokban, csapadékmentesen zajlottak az események, a vasárnapi versenyre pedig kifejezetten meleg idő lett (bár a reggeli 8 órási kezdés a hajnali köd miatt egy pár percet csúszott).
A pályán kívül történő események között az első nagy izgalmat a Micro Max kategóriában a pénteki motorok sorsolása okozta. Ez kifejezetten az a része az egész versenynek, amire senki és semmi nem volt, nem lehetett befolyással, teljesen a szerencsére van bízva mindenki. A Rotax versenyeken egyre több helyen, egyre nagyobb sikerrel alkalmazzák ezt a rendszert.
Majd a szombati napon – rendhagyó módon – az edzések közepette lehetett eltolni a felszereléseket (kartot, ruhát, gumikat) a gépátvételre, ahol az új EVA rendszer (BAR kódolvasására is alkalmas rendszer) főpróbája volt. Sikerült hiba nélkül bevezetni. Ennek köszönhető többek között az, hogy idén már nincs szükség a motortechnikai lapra.
Az idén bevezetett EVA rendszernek több előnye van. Megszűnt a versenyenkénti regisztráció. Minden versenyzőnek a neten előre kell regisztrálnia a versenyre, ide kell feltölteni a versenyzői licencet, a fényképet, a nevezői licencet stb. A nevezéseket a rendszer, a nevezési díj beérkezésekor véglegesíti, amit átutalással kell teljesíteni a jövőben. Mivel idén várhatóan több kategória teljes létszámmal fog indulni, ezért érdemes minél előbb regisztrálni és utalni a nevezési díjat.
Cserébe megszűnt a sorban állás a Versenyirodán, hiszen aki előre regisztrált és utalt, már csak a gépátvételre kell mennie. Szintén megszűnt a gépátvételi lap. Az adatokat a rendszer elektronikusan rögzíti. Növeli az ellenőrzés színvonalát, hogy az EVA rögzíti a használható gumi, motor, váz stb. bar kódját, amit minden bemenetelkor ellenőriznek a bírók. Ezzel megszűnt nagyon sok visszaélési lehetőség.
Ugyancsak szombaton zajlottak le a briefingek – a verseny lefolyásáról szóló tájékoztatók. Mivel ilyen hihetetlen magasságokba tört az első verseny sikere, így a versenyzők száma is, nem lehetett másképpen, csak több körben lebonyolítani az indulók tájékoztatását.
A tájékoztató első részét a német származású versenyigazgató tartotta kivetített power point segítségével, aki még a kicsiknek is igen érthetően mondta el, hogy milyen szabályok uralkodnak. A második részét pedig Simkó Dániel, aki a Technikai Ellenőrök vezetője.
A legnagyobb érdeklődés most a Junior kategóriára volt, hiszen 45-en indultak a futamokon. Ezért – ahogy a Grand Finals versenyeken már megszokott – több csoportra osztották őket (A-B-C). Mindenki mindenkivel ment az előfutamon, majd a 28 legjobb automatikusan a szuperdöntőbe került, a reményfutamon pedig 6-an szerezhettek belépőt a szuperdöntőre.
A legfontosabb pedig a végeredmény
MicroMax kategória:
1. Sugár Dániel – HUN – Top Motorsport
2. Kacper Rogala – POL – Bambini Racing
3. Bartek Piekvtowski – POL – Uniq Racing
MiniMax kategória:
1. Karl-Markus Sei – EST – TGT Racing
2. Marcel Sumacz – POL – KMS
3. Rimmo Kadapik – EST – AIX Racing Team
Junior kategória:
1. Lukas Dunner – AUT – Team TKP
2. Mateusz Pylka – POL – Jastrzebski Racing
3. Tóth László – HUN – Hargitai Racing
DD2 kategória:
1. Kacper Bielecki – POL – Team 46
2. Xen De Ruwe – BEL – Intrepid Official Team
3. Denis Slavinski – POL – Uniq Racing
DD2 Masters:
1. Ian Gepts – BEL – Intrepid Official Team
2. Fodor Géza – HUN – KMS
3. Priit Sei – EST – AGS Racing
Senior kategóriában:
1. Emil Dose – DEN – KBS Racing Team
2. Niki Kresse – AUS – KBS-MSC-Rottenegg
3. Nikolas Szabo – SVK – Kart One Arena
Max Masters kategória:
1. Ellenes László – HUN – Visual Racing
2. Baló András – HUN – Visual Racing
3. Gönczy Tibor – HUN – CRG Gokartsport Egyesület