Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 14. szerda
F1

Red Bull 1-2-vel indult a szingapúri hétvége

Daniel Ricciardo és Max Verstappen az élen, a két Ferrari mögöttük, míg a Mercedesek egy jelentősebb lépéssel lemaradva - így zajlott a Szingapúri Nagydíj első szabadedzése.

Ugyan a hétvége „érdemi” része majd sötétben fog zajlani, az első szabadedzést még világosban rendezték Szingapúrban, így túl nagy következtetéseket nem érdemes levonni az itt tapasztaltakból – ennek ellenére viszonylag hamar megérkeztek a pályára a csapatok, hiszen világosban is több mindent ki lehetett próbálni. A nagy ismerkedésben aztán Lance Stroll okozta az első izgalmakat, mert alig öt perc elteltével túl agresszíven dobta át az autót egy kerékvetőn, ennek következtében pedig azonnal meg is forgott, igaz, megúszta törés nélkül.

Az első komolyabb mért kört a Ferraritól hamarosan búcsúzó Kimi Raikkönen futotta, aki egy tizedmásodperccel bizonyult gyorsabbnak Valtteri Bottasnál, a többiek inkább csak próbálgatták az autót és a körülményeket. Negyedóra elteltével azért kezdtek ráérezni a pilóták a pályára, megérkezett Hamilton és Vettel is, de érdekes módon Bottas javított legtöbbet és az előzetes várakozásokkal mindenképpen ellentétes képet mutatott az, hogy a két Mercedes foglalta el az első két helyet.

A visszafogottan teljesítő Ferrarik helyett aztán a Red Bull villant meg először Hamiltonék riválisaként, Daniel Ricciardo 1:41,8-as körrel átvette a vezetést az edzés feléhez közeledve és Max Verstappen is egészen jó időt produkált. A gyakorlás derekán leginkább Hamilton gondoskodott az akcióról, mert gyakorlatilag minden körében hibázott, az egyes kanyarban többször is elfékezte az ívbelső gumit, de ezzel együtt ő került a táblázat élére.

rb_1

Már csak fél óra volt hátra, amikor előkerültek a hiperlágy gumik és ezen „megvadultak” a Ferrarik is: előbb Kimi Raikkönen osztott ki nyolc tizedmásodpercet az addig vezető Hamiltonnak, majd Sebastian Vettel három abszolút legjobb szektort egymás mögé téve még csapattársát is magabiztosan utasította maga mögé. Erre azonban a többiek is reagálni tudtak, ahogy feltették a hiperlágy keveréket, a középső szektort nagyon meg tudták nyomni a Red Bullok, így Ricciardo visszavette az első helyet Vetteltől és Verstappen is megelőzte Raikkönent, sőt, második próbálkozásra már Vettelt is le tudta nyomni és Red Bull 1-2-t mutatott a táblázat.

A Mercedesek viszont nem erőltették a hiperlágyakat, a többiekhez képest jóval kevesebbet is hoztak ebből, inkább a lágyakon futottak hosszabb etapokat, így végül érdemben nem lehetett összehasonlítani őket a riválisaikkal, sőt, a remekül mozgó Renault-k is tartani tudták a tempót – Nico Hülkenberg lett az ötödik és ha Hamiltont nem is, Bottast még Carlos Sainz is megelőzte.

Ami az élmezőny mögötti pilótákat illeti, érdemes kiemelni a sokáig szenvedő, de a gyakorlás végére belendülő Alfa Romeo Saubert, hiszen Charles Leclerc ezúttal is befért a legjobb tíz közé és Marcus Ericsson is nagyon közel volt ehhez, nem igazán működött viszont a Toro Rosso, kevésbé villogott a Force India, a Haas sem most tűnik a legerősebbnek, a McLaren és a Williams gyengélkedése pedig már nem meglepetés.

Mikor már azt hihettük, hogy egyetlen törés nélkül lezajlik az edzés, alig három perccel a vége előtt, féktávon Leclerc nekiment a falnak, kitörte a jobb első kerekét, így elvette az esélyt a Ferrarik utolsó javítására, hiszen sárga zászlót idézett elő - változás így nem történt, maradt a kettős Red Bull-siker.

A második szabadedzés 14:30-kor kezdődik majd.

Az első szabadedzés végeredménye:

eredmény_5

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?