Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 18. csütörtök
F1

15 versenyző kaphat pontot az F1-ben

A versenyhétvégék több pontján is módosítana a Liberty Media – a kétnapos nagydíjak ötletét elvetették, ám az időmérő edzés menetén és a pontrendszeren is finomhangolás várható.

Nincs olyan terület a Formula-1-ben, amit az izgalmak vagy a hatékonyság érdekében ne vizsgálna felül a sorozat amerikai tulajdonosi köre. Korábban már többször rebesgették, hogy akár 24-25 futamosra is bővülhetne az F1 versenynaptára, ami óriási terhet róna a már most is feszített tempóban dolgozó csapatokra. A Liberty Media ezt figyelembe véve elgondolkozott a versenyhétvége két napba sűrítésén, ám Ross Brawn nyilatkozatából kiderült, hogy ezt az ötletet elvetették.

 „A kétnapos versenyhétvégéről alkotott ötleteinket félreraktuk, így most az a kérdés, hogy a háromnapos formátumot hogyan tehetnénk kedvezővé a helyszínre kilátogatók, a tv-nézők és a csapatok számára egyszerre” – nyilatkozta az F1 sportszakmai igazgatója, aki kifejtette, hogy a jövőben milyen egyéb területeken várhatunk változást.

f1-grid-germany-2018

„Az időmérő edzést és a pontrendszert vettük górcső alá. Az FIA-val és a csapatokkal is fontos beszélgetéseket folytatunk arról, hogy ezt a két területet hogyan fejleszthetnénk. A rajongók úgy látják, hogy a tizedik helytől lefelé már senki nem versenyez semmiért, ezért az alkatrészek kímélése érdekében a csapatok inkább az autóra vigyáznak. A csapatok ezt tagadják, és egyet is értek velük, de a nézőknek nem ez jön át. Ebből fakadóan azt vizsgáljuk, hogy a 15 helyezéses pontrendszer kedvezne-e a rajongóknak.”

f1-start-2018-hun

A kvalifikáció lebonyolítására nem érkeztek panaszok, de Brawn úgy érzi, hogy lehetne még csiszolni a jelenlegi formátumon. „Gondoljanak csak bele: időmérőt lehet rendezni az időmérő és a futam érdekében is. Ez alatt azt értem, hogy önálló eseményként a kvalifikációtól azt várnánk, hogy a legjobbak között dőljön el az első hely sorsa. Viszont ha a szombati napra a futam felvezetéseként nézünk, akkor egy kis kavarodást akarunk látni, amely által a futam érdekesebbé válik. Valamennyi kiszámíthatatlanságot szeretnénk belevinni a jelenlegi rendszerbe, például azzal, hogy limitáljuk a pilóták gyorsköreinek számát” – vázolta Brawn.

Hogy a fenti elképzelések egyelőre csak elmélkedések, vagy a tulajdonosok már a közeljövőben a gyakorlatba akarják ezeket ültetni, arról egyelőre nincs információnk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?