DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

A Haas és Sauber 40 lóerő pluszt kap

Az ügyfélcsapatok a Ferrari előtt, a Magyar Nagydíjon használhatják a harmadik generációs motorspecifikációt. Az új erőforrás a hírek szerint egészen megizmosodott, így átrendezheti a középmezőnyt.

A Ferrari elkészült idei harmadik motorcsomagjával – azaz az utolsó fejlesztéssel az év során – melyet azonban a Magyar Nagydíjon csak a két partnercsapat, a Haas és Sauber kap meg, a gyári istálló nem használja a belsőégésű motort érintő fejlesztést, hanem megvárja a nyári szünetet követő belga és olasz versenyeket, ahol a teljesítmény igazán számít. Hasonló módon vetették be az olaszok a második csomagot: a Haas és Sauber már Monacóban használta, a Scuderia csak Kanadában, írja a racer.com.



A stratégia oka könnyen átlátható: a két partnernek kísérleti alany szerepe jut, amennyiben a motorral váratlan probléma adódik, az a Haason és Sauberen üt ki, Maranellóban pedig rendelkezésre áll a nyári szünet, hogy kijavítsák. Günther Steiner, az amerikai istálló csapatfőnöke elmondta, a szerepet nem kényszerítették rájuk:

„Új motorunk van a versenyen, a harmadik számú” – nyilatkozta a dél-tiroli születésű Steiner a racer.com-nak. „Nem ismerem pontosan a számadatokat, de remélem, hogy újabb lépcsőfokot jelent. A Ferrari megadta nekünk ezt a lehetőséget, de ha nem akartuk volna, mondhattunk volna nemet. Ha pénteken használjuk, és valami gond van vele, a versenyre visszatérhetünk a második számú motorhoz, és lesz időnk felkészülni a következő futamra.”

A Racer szerint az új erőforrás a pályán akár 40 lóerővel erősebbnek bizonyulhat a második verziónál, ami jelentős mennyiség. A Haas a nyár kezdete óta számos versenyen a három élcsapat mögött következett, és a Sauber is rendszeres Q3-as résztvevővé, valamint pontszerzővé vált: a motor jelentette előnnyel még jobb helyzetbe kerülhetnek a szoros középmezőnyben. Ami pedig a gyári csapatot illeti: Toto Wolff Mercedes-főnök elmondása szerint a hockenheimi egyenesekben a Ferrari körönként fél másodperc előnyre tett szert a W09-hez képest, az új erőforrással ez a különbség még tovább növekedhet. Hozzá kell tenni, hogy a Mercedes várhatóan a nyári szünet után szintén beveti saját fejlesztését.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: