Ricciardo motorgonddal is legyőzte Vettelt Monacóban
Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 17. péntek
F1

Ricciardo motorgonddal is legyőzte Vettelt Monacóban

Minden edzés és az időmérő elsősége után Daniel Ricciardo megszerezte szezonja második győzelmét a Monacói Nagydíjon Sebastian Vettel és Lewis Hamilton előtt. Az élmezőny megoldotta egy kiállással, hátrébb Max Verstappen parádézott.

A Monacói Nagydíj rajtjánál és első körében könnyű balesetbe keveredni, de a 2018-as nagydíj simán indult: első tíz helyezett közül valamennyien tartották pozícióikat – az első helyről induló Daniel Ricciardo őrizte a vezetést, mögötte Sebastian Vettel, majd Lewis Hamilton következett –, és hátrébb is csak egy kisebb incidens történt: Brendon Hartley első szárnya sérült. A szombati harmadik szabadedzésen balesetet szenvedő, időmérőt kihagyó, ezért utolsó helyről induló Max Verstappen két helyezést javított az utolsó körben, mindkét Haast a Ste Devote kanyarban előzte meg.

Ricciardo feladata az első etapban az volt, hogy kontrollálja a tempót, és minél tovább életben tartsa a gyorsan kopó hiperlágy abroncsokat. A Red Bull-os hamar 1,5-2 másodpercre elszakadt Vetteltől, miközben hátrébb csapattársa is végezte a feladatát: Verstappen sorban előzte a hátsó traktusban haladó versenyzőket. Szergej Szirotkinnal nem kellett vesződnie: az orosz stop-and-go büntetést kapott, amiért három perccel a rajt előtt nem volt fent minden kerék az FW41-en.

Az első menetrendszerű kiállás a Mercedestől jött: Hamilton hiperlágyai a 12. körig bírták. A Ferrari és Red Bull tovább húzta: Vettel a 16. körben, Ricciardo és a két finn egy körrel később érkezett. A többség esetében a hiperlágy helyére ultralágy került fel, ami kétkiállásos futamot ígért, Bottas W09-esén azonban a szuperlágy gumik landoltak: ez arra utalt, hogy a versenyző megkísérli az egy kiállást.

A kiállások után a harmadik helyen volt kialakulóban csata: Raikkönen körről körre lopta a távolságot Hamiltonhoz képest frissebb ultralágyain, és egy másodpercen belülre közelítette meg a címvédő bajnokot, aki szemcsésedésre panaszkodott.

Néhány körrel később Ricciardo kétségbeesett üzenetet intézett a Red Bullhoz: nem volt elég erő az autóban, Vettel pedig azonnal megérkezett mögé, és DRS-távolságon belülre került. Ricciardo a csapat segítségével állítgatott az autó beállításain, hogy kímélje az erőforrást, így Vettel nem került előzési pozícióba.

Kicsivel hátrébb azonban máris újabb akció bontakozott ki: szuperlágy abroncsaival Bottas érte utol a negyedik helyen haladó, Hamiltontól újra lemaradó Raikkönent, az összecsapás azonban ezúttal is elmaradt, a két pilóta közti különbség másfél másodperc környékére nőtt, hogy az üldözőt ne akadályozza turbulens levegő.

A Toro Rossó-s Pierre Gasly versenye megérdemli, hogy kiemeljük: a francia pilóta a 38. körben állt ki kerékcserére – ennyit bírt ki a hiperlágy abronccsal, amelyet az élmenők már a 16-17. körben lecseréltek! A Toro Rossóra a szuperlágy abroncs került fel a hátralevő 40 körre. Gaslynél csak az ultralágyon rajtoló Nico Hülkenberg és Verstappen húzta tovább első kiállását.

Ricciardo és Vettel tempóját visszalassította a Red Bull nem drasztikus, de nem is szűnő motorgondja: nem sokkal féltáv után még az ultralágyakkal folyamatosan elégedetlenkedő Hamilton is utolérte őket, három autóból álló élcsoport alakult ki, akiket 3 másodpercnél kisebb különbség választott el egymástól.

Max Verstappen a 48. körben hajtott ki a hiperlágyakért, melyekkel a 11. helyre tért vissza, Hülkenberg az 52. körben tett hasonlóan, hogy keresztülgázoljanak az alacsonyabb pontszerző helyeken haladó versenyzőkön. De hiába teljesítettek náluk három-négy másodpercnél gyorsabb köröket, az előzés így is nehézséget okozott: Carlos Sainz mind csapattársát, mind Verstappent megizzasztotta.

Annak ellenére, hogy a futam elején valószínűtlennek tűnt, hogy az ultralágyak 60 kört kibírjanak – ne feledjük, ez a keverék egy fokozattal puhább, mint tavaly –, az élmezőny kihúzta egyetlen kerékcserével a verseny végéig. Volt pillanat, amikor a top 5 egészen feltorlódott, előzést az élmezőnyben azonban hiába vártak a nézők.

Amikor már úgy tűnt, semmi sem történik a versenyen, a sikánt megelőzően Charles Leclerc belerohant Brendon Hartley autójának hátuljába. Leclerc félreállt, Hartley pedig vissza tudott térni a bokszba, a pályaszakaszt azonban teleszórták törmelékkel – virtuális biztonsági autót rendeltek el a futam végére, aztán az utolsó öt körre szabadon engedték a mezőnyt.

Hiába volt a végén Vettel többször is DRS-távolságon belül, Daniel Ricciardo megnyerte a Monacói Nagydíjat, megszerezve első győzelmét a pályán, és a Kínai Nagydíj után a másodikat a szezon során.

A második helyezett Vettel kiengedett a futam végén, 7,3 másodperces hátránya sokkal nagyobb, mint amekkora a különbség a verseny során akármikor volt. A harmadik helyezett Hamilton újabb 9,5 másodperccel követte a németet, a negyedik Raikkönen és ötödik Bottas azonban egészen közel voltak a befutónál a 2017-es bajnoknál.

Az élmezőny annyira lelassult a futam hajrájában, hogy a hatodik helyen végző Esteban Ocon is megközelítette őket a Force Indiával, akinek csendes, de erős versenye volt. Ocon hátsó szárnyán loholt a célba Gasly, akit, hiperlágy gumik ide vagy oda, nem tudott megelőzni a nyolcadik Hülkenberg és kilencedik Verstappen – ezt a négyest 1,8 másodperc választotta el egymástól.

A mezőny végén a két Williams zárt három-három bokszkiállással – az utolsó Lance Stroll kétszer kapott defektet –, három kieső volt Monte-Carlóban: Leclerc és Hartley mellett, akiket a szabályok alapján még rangsoroltak, Fernando Alonso esett ki, a hetedik helyről váltóhiba miatt állt ki a futam második felében, a szezon során először nem szerzett pontot.

 

A verseny részletes történései visszaolvashatók vasárnapi élő közvetítésünkben.

 

A Monacói Nagydíj végeredménye:

 

  Versenyző Csapat Idő/Hátrány
1. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:42:54.807
2. Sebastian Vettel Ferrari 7.336
3. Lewis Hamilton Mercedes 17.013
4. Kimi Raikkonen Ferrari 18.127
5. Valtteri Bottas Mercedes 18.822
6. Esteban Ocon Force India/Mercedes 23.667
7. Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 24.331
8. Nico Hulkenberg Renault 24.839
9. Max Verstappen Red Bull/Renault 25.317
10. Carlos Sainz Renault 1:09.013
11. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:09.864
12. Sergio Perez Force India/Mercedes 1:10.461
13. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:14.823
14. Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1 kör
15. Romain Grosjean Haas/Ferrari 1 kör
16. Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 1 kör
17. Lance Stroll Williams/Mercedes 2 kör
18. Charles Leclerc Sauber/Ferrari ütközés
19. Brendon Hartley Toro Rosso/Honda ütközés
- Fernando Alonso McLaren/Renault váltóhiba

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?