DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Csak nehogy átok üljön a Toro Rossón

Gasly motorhibát, Hartley gumiproblémákat nyögött az F1 ausztráliai szezonnyitóján. A Red Bull tavalyi formájából kiindulva lehet, hogy nem kellett volna STR13-nak elnevezniük az idei autót.

Mindössze tizenhárom kört (hátborzongató) tett meg a Formula-1-es Ausztrál Nagydíjon Pierre Gasly, mielőtt az MGU-H meghibásodása miatt kénytelen volt kiállni a versenyből. A fiatal francia szerint azért különösen fájó ez a műszaki hiba, mert két hete Barcelonában versenytávokon keresztül sem merült fel semmi probléma az erőforrással

gasly-portre-2018



„Tiszta szívás ez a helyzet, de ez van" - panaszkodott. "Most megpróbáljuk a következő futamokat a lehető legsimábban végigcsinálni. Szerintem ez a szabály mindenkinek megnehezíti az életét. A teszteken minden jónak tűnt, gyalázat, hogy most meg ezzel kell szembenéznünk. Így szinte biztos, hogy valamikor rajtbüntetéssel is számolnunk kell.”

Az F1-ben idén felhasználható MGU-H-k száma mindössze három darab, így a franciának a szezon hátralévő részében tíz futamot kellene végigcsinálnia egy egységgel. Ez még egy Mercedesszel is kihívás lehet, nemhogy a Hondával. Gasly ettől függetlenül bízik a japán szakemberekben és a munkatársaiban. „Számítottunk hasonló helyzetekre, de a teszt után optimisták voltunk. Szerintem ennek továbbra sem kellene változnia – egyetlen problémánk volt, de ez nem azt jelenti, hogy mostantól minden hétvégén elszenvedünk egyet. A legfontosabb most az, hogy megtudjuk, pontosan mi okozta a hibát.”

A másik Toro Rossóban Brendon Hartley sem élete futamát teljesítette: bár idén Melbourne-ben egykiállásos taktikákra lehetett számítani, Hartley többször is váratlanul igényelt új gumiszetteket. „Nem volt valami jó futamom" - idézte őt a crash.net. "A rajt után elfékeztem az első kanyart, így nem volt választásom, azonnal be kellett mennem a bokszba. Ilyen kockásra talán még sosem fékeztem gumit, mint most. A második etapom alatt aztán defektem lett és szerintem az autó hátulja is megsérült egy kicsit, innentől nekem vége volt a játéknak. Egész nap egyedül körözgettem a pályán, nagyon nehéz lett volna pontot szereznem.”

Talán kora még felhozni, hogy a 13-as számot használni nem játék, ám a Red Bull tavalyi autóját RB13-asnak nevezték el, ami szinte ugyanannyi műszaki hibát szenvedett el a szezon során, mint a híresen megbízhatatlan McLaren-Honda.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: