DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Esze ágában sincs a Libertynek egységesíteni az F1-et

Több lépésből úgy tűnik, a tulajdonos homogénné akarja tenni a Formula-1-et. A sportág kereskedelemi főnöke tisztázta, korántsem ez a céljuk, az innovációra mindig teret kell adni a csapatoknak.

Múlt héten nyilvánosságra hozták a 2021-re tervezetett új motorszabályokat, melyek a hibrid erőforrások egyszerűsítéséről és további egységesítéséről szólnak. Emellett a sportág tulajdonosa, a Liberty Media a bevételek újraelosztásán és költséglimit bevezetésén gondolkodik: ezek a lépések mind arra utalnak, hogy az F1 promótere ki akarja egyenlíteni az erőviszonyokat, és kevesebb módot akar biztosítani arra, hogy egy-egy csapat előnyre tegyen szert. A Liberty azonban hangsúlyozza: nem akarják egységessé tenni a sportot.



„Ha megnézzük a világ legsikeresebb sportjait, azt látjuk, hogy a tőkét igazságosabban osztják szét, ami versenyképes, kiegyenlített erőviszonyokat generál. Ez vonzza a rajongókat, és bizonyos fokú kiszámíthatatlanságot is beiktat” – mondta a Racer magazinnak Sean Bratches, a Formula-1 kereskedelmi igazgatója. „Ma a Formula-1-ben nagyon kevés kiszámíthatatlanság van, szinte biztos, hogy ki lesz a dobogón és ki fog győzni. Akik rengeteget invesztálnak a csapatukba, learatják érte a gyümölcsüket, de a sport szempontjából ez rövid távú gondolkodás, mindenki jobban járna egy versenyképesebb mezőnnyel.”

Más sportágakat követve logikusnak tűnő út, hogy az erőviszonyokat az F1-ben is ki kell egyenlíteni a szabályok megváltoztatásával. Bratchesék azonban tartózkodnak attól, hogy a mezőnyt egységessé tegyék, hiszen ez épp a technikai sport lényegét ölné ki:

„Nem akarjuk homogénné tenni a sportot. Helyette olyan határokat akarunk meghúzni, melyeken belül a csapatok játszani és innoválni tudnak, akik pedig ügyesebben használják ki a formulát, jobban teljesítenek. De ezt nem akarjuk olyan szintre vinni, ahol mindenki ugyanazt a motort vagy festést használja. Nem ebbe az irányba tartunk, a rajtrács végét azonban kicsit közelebb akarjuk hozni az elejéhez” – határozta meg a Liberty szándékát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: