Mivel harmadik közös szezonjára sem tudott zöld ágra vergődni a Hondával, a McLaren úgy döntött, hogy a Renault erőforrásaival fog rajthoz állni a 2018-as szezontól kezdve. Bár egy ideig úgy tűnt, hogy a japánok ott fogják hagyni az F1-et, végül sikerült megállapodniuk a Toro Rossóval. Ennek értelmében természetesen száz százalékon pörögnek a fejlesztéseik, és úgy vélik, hogy legfrissebb erőforrásukkal csökkentették a lemaradásukat közvetlen riválisukhoz képest.
„A szezon eleje óta folyamatosan dolgozunk a fejlesztéseken, nem csak a teljesítményt, hanem a stabilitást illetően is” - nyilatkozta a Motorsport-Totalnak Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője. A japán szerint a 3.5-ös motorverzió spái bemutatása óta „egyre közelebb vagyunk a Renault-hoz. Nem mondanám, hogy jobban állunk, mint ők, de stabilitás terén mindenképp előrelépés történt.”
Hasegawa meg van győződve arról, hogy jelenlegi erőforrásuk az eddigi legjobb, amely a McLarenben dohogott. „Még mindig nem vagyunk elég közel, de a lemaradásunk kisebb, mint tavaly, és az azt megelőző évben.” Noha a Honda a Toro Rossóval társul 2018-ra, nem szándékozik változtatni a jelenlegi erőforrás tervezési filozófiáján.
„Semmi kétségünk sincs a jelenlegi koncepcióval kapcsolatban” - mondta a japán. „Ugyanaz a verziónk, mint a Mercedes, a Ferrari, vagy a Renault esetében, ezért nincs ok arra, hogy a saját tervünkkel ne érhetnénk fel a szintjükre.” A Honda nem zárt túl pozitív hétvégét Suzukában, hiszen hidraulikus szivárgás miatt az egész erőforrást ki kellett cserélni Fernando Alonso autójában, ám Hasegawának erre is tudott válaszolni: „Nem alapvető motorhibáról volt szó” - tette hozzá a szakember.