Igaz, minden relatív, mert egy ilyen múlttal rendelkező istállónak nem ott kellene tartania, hogy a 7-8. helyekért küzdjön a versenyeken, de ha összevetjük azzal, mit láttunk az év első harmadában a Hondától, akkor a fejlesztések sikeressége megkérdőjelezhetetlen. A japán motorszállító szerint a hazai versenyen is bőven megvolt a tempó a pontszerzéshez, de ez a balszerencsés események miatt nem sikerült.
„Csalódás, hogy nem sikerült pontszerző helyen célba érnünk a hazai futamunkon. Fernandónak a mezőny végéről kellett rajtolnia, de végig nagyon versenyképes tempóval jelentkezett és tartotta a lépést a középmezőnnyel. Massát is utolérte a végén, de sajnos kevéssel lecsúszott a 10. helyről az utolsó körökben, nem jött már össze az előzés. Úgy vélem, Alonsónak bőven megvolt a tempója ahhoz, hogy ma pontot szerezzen, kár, hogy lemaradt egy hajszálnyival” – kezdte elemzését Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője.
„Stoffel a kilencedik pozícióból startolhatott, de rengeteg helyet veszített egy, a kettes kanyarban történt szerencsétlen incidens miatt, szinte rögtön az indulás után. Szerencsére komoly sérülés nem történt az autóján és folytatni tudta, de onnantól nagyon nehéz versenye kerekedett, a hátralevő körökben már nem tudta visszaszerezni a kellő mennyiségű helyezést” – mutatott rá Vandoorne szerencsétlen kezdésére a japán szakember.
„Ez volt a hazai nagydíjunk, erős érzelmekkel érkeztünk a versenyre. Óriási köszönetet szeretnék mondani a rajongóknak, hogy végig kitartottak mellettünk és buzdítottak, ugyanígy a csapatnak, akik fáradhatatlanul dolgoztak egész hétvégén a sikerért, kár, hogy végül nem lett pontszerzés a jutalmunk. Még mindig van hátra négy versenyünk az együttműködésből és a szezonból, újra és újra nekifutunk és harcolunk az utolsó pillanatig” – zárta gondolatait Hasegawa.
Kétszeresen is peches volt a McLaren-Honda. Egyrészt a versenyen mutatott tempójával, ha Alonsónál nem történik (az egyébként szükségtelen – mivel ha időben észreveszik a szivárgást, nem lett volna szükség rá) motorcsere, akkor a kilencedik kockából indulva egészen biztosan pontszerző lehetett volna, a 7-8. hely környékén. Másrészt Vandoorne is megmutatta Malajziában, hogy milyen nagyszerűen tartja magát már a McLaren a hosszabb egyenesekben is (bár előzni még nemigen lehet a Hondával hosszú egyenesben, de védekezni már jobban). Ha nem csúszik le a pályáról a kettes kanyarban és megmarad a 10. hely környékén, minden bizonnyal ő is megoldotta volna a pontszerzést, zsinórban harmadszor. Austinban lehet javítani közel két hét múlva.