DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

Mesés: Alonso olyan gyors volt, hogy összezavarta a Honda rendszerét

Elképesztő sztori látott napvilágot arról, hogy Fernando Alonso McLarenje miért veszített a tempójából a Belga Nagydíj időmérőjen: a rendszer nem volt felkészülve arra, hogy a pilóta padlógázon teljesíti a Puohont.

A kvalifikáció második szakaszában még a kockás zászló lendülése után is úgy nézett ki, hogy Alonso bejut a leggyorsabb tíz pilóta közé, hiszen az első szektorban bőven elegendő volt ehhez a részideje, miután még segítséget is kapott a szélárnyékként a pályára küldött Stoffel Vandoorne-tól. A pálya közepén azonban a spanyol jelezte a csapatnak, hogy a motorja erőt veszített, az nem használta ugyanis fel a hibrid rendszer által visszanyert energiát a 11-es és a 12-es kanyar közötti rövid egyenesben. Ezzel fél másodpercet veszített, így végül már be sem fejezte a körét.

00117010_315



Ám mint a Motorsport beszámolójából kiderül, nem egy újabb meghibásodás okozta ezt a problémát, csupán a Honda rendszere nem érzékelte, hogy az adott szakaszon meg kell adni a motornak a szükséges extra löketet. A gépezet amiatt zavarodott össze, mert Alonso a nagy sietségben extra kockázatot vállalva padlógázon teljesítette az ominózus szakasz előtti Pouhon kanyart, amit pedig korábban mindig gázelvétellel vettek be a McLaren pilótái - emiatt a rendszer nem regisztrálta, hogy Alonso már áthaladt azon a bizonyos kanyaron, és nem is léptette életbe a szükséges procedúrát.

Az egészen rendhagyó probléma meglétét a Honda F1-es programját vezető Yusuke Hasegawa is megerősítette a McLaren szombat délutáni sajtóértekezletén.

„Egy szakaszokból álló mintasort dolgozunk ki arra, hogy a rendszer mikor adagolja a hibrid energiát, és ezeket a szakaszokat általában a gázpedál szünetei választják el egymástól. Néha azonban a versenyző eltér ettől a mintázattól, ami összezavarja a rendszert, emiatt nem került most bevetésre a hibrid hajtás egy bizonyos ponton” - mondta a szakember, hozzátéve, hogy elgondolkodnak a rendszer működési elvének megváltoztatásán annak érdekében, hogy a jövőben elkerüljék az ehhez hasonló abszurd eseteket.

A spái történések után ugyanis viccelődve kijelenthető: Alonso annyira gyors, hogy a Honda hajtáslánca képtelen azzal lépést tartani. A spanyol egyébként így is a 11. helyen zárta az időmérőt, és nem érzi, hogy túl nagy veszteség érte volna az összezavarodott rendszer miatt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: