DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

Alonso: A motor hátránya nélkül az 1-2. helyen állna a McLaren

Fernando Alonso a lóerőigényes pályán is egészen jól ment a McLaren-Hondával, ám úgy véli, ha nem lenne ekkora az erőforrás hátránya, a csapat az 1-2. helyért menne.

Az időmérő második szakaszában nagyszerűen segítette Vandoorne a hosszú egyenesben a kétszeres világbajnok spanyolt, így egészen jó csúcssebességet ért el a gyengécske Honda-erőforrással is. A kör végére azonban elfogyott a szufla az autóból, emiatt ismét hallhattuk az istállónak szóló rádióüzenetét, hogy „nincs erő”. Így is a 11. kockát szerezte meg Alonso, ami az autó jelenlegi helyzetét nézve nem is rossz.

Alonso szerint a karosszéria egyszerűen kiváló és ha nem hátráltatná a csapatot ennyire az erőforrás, a leggyorsabb lehetett volna. „Általánosságban véve nagyon pozitív napot zártunk. A Q2-ben az utolsó gyors körig 1,5 másodperc volt a lemaradásunk és mivel tudjuk, mennyit veszítünk a motor miatt az egyenesekben, egészen könnyedén lehetett volna számunkra első és második hely is” – mutatott rá a gyengeségre Fernando Alonso.

„Nem működött rendesen az akkumulátor, a tizenegyes és tizenkettes kanyar között hat tizedet vesztettem. Két tizeddel jobban álltam, mint a megelőző körömben, javíthattam volna további 1-2 tizedet az utolsó szektorban is, ha nincsenek gondok, biztosan meglett volna még így is a Q3” – panaszkodott Alonso, aki így is erőn felül teljesített.

Alonso a 11. hellyel sem elégedetlen


„Végső soron, a 11. helyről rajtolva új abroncsokat használhatok majd, extra lehetőségeink lesznek ezzel, ebből megpróbáljuk holnap a legtöbbet kihozni és a javunkra fordítani ezt az esélyt. A szélárnyék? Igen, előre megterveztük, jövő héten pedig Monzában megfordítjuk és én megyek elől, akkor én leszek a soros. A büntetésekből is megpróbálunk valami hasznot húzni ezzel és a csapat számára a legjobb lehetőséget megteremteni egy jó eredményre” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.

„Ha bejutottam volna a Q3-ba, a legjobb esetben is 9. vagy 10. helyről rajtolhatnék, így a tizenegyedikről viszont új gumikkal startolhatok, nem tartom éppen hátránynak” – találta meg a pozitívumot végül Alonso. Ha a korábbi három másodperc körüli hátrányát vesszük a Hondának, akkor a gyenge teljesítményben is látható a javulás, a McLaren a gyenge motorral is a középmezőny szerves részévé vált.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: