DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Kubica nem 100%-ig elégedett a teszttel

Robert Kubica hat és fél év után hivatalos teszten vezetett Formula-1-es autót. A megtett körök számában és az időeredményben is jól teljesített, de a lengyel nem teljesen elégedett mindennel.

Mint ismert, 2011 februárjában egy súlyos ralibaleset miatt komoly és tartós sérüléseket szenvedett jobb karján, ami egyből ketté is törte ígéretes pályafutását. Kétszer már tesztelt azóta F1-es autót, de mind Valenciában júniusban, mind Paul Ricardban az elmúlt hónapban egy 2012-es specifikációjú Renault volánjánál ült. Az idei évben viszont nagymértékben változtak a szabályok, ami nehezebbé tette fizikálisan a versenyautók vezetését.

Kubica szerdán 142 kört teljesített a Hungaroringen az idei Renault-val, ezzel a második legtöbb kört tette meg a pilóták közül, mindemellett a negyedik legjobb idő lett az övé. „Igen, boldog vagyok, de nem 100%-ig. Ez az autó alig-alig hasonlít ahhoz, mint amit idén már teszteltem. Ha ennyi dolog különbözik, természetes, hogy időbe telik, mire megszokod” – kezdte értékelését Robert Kubica.

„Amikor idejöttem, Nico Hülkenberg készített fel erre, még azt is mondta, ha most ezt tudom majd vezetni, akkor valószínűleg mindenhol jól fogok menni. Nem volt könnyű, nem tagadom, de szuper volt. Úgy vélem, csütörtökön is tudnék vezetni, az edzettségi állapotom remek, ami igazán jó jel” – elemezte a helyzetet a lengyel pilóta.

Kubica élt a lehetőséggel, a hosszú etapok is jól sikerültek


„Néhány dologban még fejlődnöm kell, de ez mindig így van. Viszont fizikális oldalról nézve sokkal jobb volt az autóban, mint kívül. Ez most a legfontosabb, semmilyen fájdalmam nem volt és most is kiválóan érzem magam. Természetesen elfáradtam. Ez egy igazán forró nap volt, nyolc órán át teszteltünk és ebből csak nagyjából 10 percet töltöttem az autón kívül” – ismerte el az időjárási nehézségeket Kubica.

„Az autók megnőtt súlya nagy különbséget jelent. Gondolj bele, ha egy 1300 kilós raliautóba egy húsz kilós pótkereket teszel, már megérezni, ezek után képzelheted, milyen különbség, hogy egy 600 kilós autó kap 100 kiló pluszsúlyt. Hogy hogyan boldogultam a kormány gombjaival? Ó, semmi gondot nem okozott. Már korábban megtanulgattam a kormányon mindent. A sebességváltó-fül nekem kicsit különböző, de ezt mások is használták, nem kifejezetten az én számomra készült. A gombokból meg a számomra fontosakat kellett megtanulnom, van néhány, amihez szinte soha nem is nyúlunk” – zárta nyilatkozatát az elégedett lengyel versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: