DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Furcsának érzi balesetét Verstappen

Rengetegszer kellett a sárga zászlót használni a második azeri szabadedzésen (sőt, egyszer a pirosat is), utoljára a nap mindkét edzését élen záró Verstappen miatt, aki megtörte autója bal oldalát.

Az Azerbajdzsáni Nagydíj mindkét szabadedzésén Max Verstappen volt a leggyorsabb, ennek ellenére nem mondható, hogy száz százalékosan elégedett lehet a napjával a holland, hiszen a második edzés végén falba tette a Red Bullt. A holland az 1-es kanyarban vesztette el az irányítást autója felett, előbb blokkolt, majd amikor látta, hogy nem tud elfordulni, megpróbált a bukótérbe menekülni. Csakhogy ekkor elvesztette az irányítást az autó hátulja felett, és belecsúszott a korlátba, sok munkát adva ezzel szerelői számára.

„Nagyon furcsa volt, hogy őszinte legyek” – nyilatkozta az edzéselső a balesetről. „Leblokkoltak a kerekek, de elsőre így is megpróbáltam bevenni a kanyart, aztán viszont biztosra akartam menni, ezért a bukótérbe hajtottam, de hirtelen elveszítettem az autó hátulját, és olyan volt, mintha négy keréken oldalra… De vannak új alkatrészeink, így szerencsére az eset nem befolyásolja a versenyt semennyire.”

verstappen-baku-2017-cs



Nem Verstappen volt az egyetlen, aki elhagyta a pályát, sőt a mezőny nagyobb részével megtörtént ez, ritkán látunk ennyi csúszkálást egy F1-es eseményen. Ezekről Verstappen csapattársa, Daniel Ricciardo nyilatkozott az edzés után: „Nagyon sok hibát láttunk ma, igazán trükkös a pálya, lábujjhegyen kell közlekednünk, az biztos. A pálya és az aszfalt még mindig új, sima és csúszós, az alacsony leszorítóerő miatt könnyű elveszíteni a tapadást.”

„Továbbá sok a szoros kanyarcsúcspont, szóval ha blokkolod a féket, akkor el kell rántanod a kormányt a bukótérbe, különben falnak mész.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: