DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Az egyetlen előzés Szocsiban elengedés volt

A statisztikák szerint az Orosz Nagydíj 52 köre alatt mindössze egy előzés történt, a két Sauber között. Mint azóta kiderült, Wehrlein sem képességeinek köszönhetően tudta maga mögé csapattársát…

Kevesebb lett a DRS vagy gumielőny által segített, mesterséges előzésből, ugyanakkor több az igazi, bevállalós manőver 2017-ben: ezzel vigasztaltak minket nem is olyan régen, az ilyen téren valóban parádés Kínai Nagydíj után. Szocsi aztán hidegzuhanyként ért minket: a szoros befutó ellenére a pályán nem zajlott akció. Egyes statisztikák szerint egyetlen előzés sem történt a teljes verseny alatt, más számsorok azonban egyetlen helycserét feltüntetnek.

Az ötödik körben Pascal Wehrlein maga mögé utasította sauberes csapattársát, Marcus Ericssont. A német Auto Motor und Sport szaklap felkutatta, mi is történt valóban abban a körben, mi a statisztikusok ellentmondásának oka. Hamar feltűnt nekik, hogy Ericsson, aki a 4-es és 5-ös kanyar között veszítette el jobb pozícióját, abban a körben 2 másodpercet lassult, míg Wehrlein nem bukott időt, annak ellenére, hogy egy előzés általában ezzel szokott járni.



Mint tudjuk, a futam elején pályára érkezett a biztonsági autó, többen pedig a bokszba hajtottak új abroncsokért. Így tett a mezőny végéről Ericsson is, szuperlágyra cserélve az ultralágy keveréket. Wehrlein csak egy körrel később érkezett, ugyancsak szuperlágyat kapott, a késés miatt azonban csapattársa mögé tért vissza. Az újraindítást követően nyilvánvaló volt, hogy Wehrlein gyorsabb azonos abroncsokon, a Sauber pedig úgy döntött, a feltartás elkerülése végett megcseréli két versenyzőt – az eredetileg is jobb pozícióban levő Wehrlein visszakapta a helyét. A statisztika készítői pedig vitázhattak rajta, előzésnek vegyék-e a helycserét vagy ne.

Fontos hozzátenni, hogy az előzési statisztikák sosem vizsgálják az első kört, amikor a rajtsorrendhez képest számos változás történik, valamint az egy körön belüli oda-vissza előzések sem számítanak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: