DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

Turbócserék a Ferrarinál, közel a büntetés?

Az Orosz Nagydíj első szabadedzését megelőzően Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen autójában is turbót cseréltek, ez náluk már nem az első csere volt. Ha túl hamar érik el a limitet, végzetes lehet a világbajnokság szempontjából.

Mindkét Ferrari pilóta új turbófeltöltőt használ az Orosz Nagydíjon, ez számukra már a harmadik a szezon során. A rossz hír, hogy az évben mindössze négy használható fel büntetés nélkül, Szocsival együtt pedig még 17 teljes versenyhétvége van hátra. Az ötödik alkatrész beszerelésétől kezdve minden csere alkalmával rajtbüntetés jár az illető pilótának.

Kicsit korainak tűnik ilyen gyorsan elhasználni a lehetséges keretet, így joggal merülhet fel a kérdés, hogy nem lesz-e végzetes a világbajnoki cím szempontjából a Ferrari pilótái számára (a jelenlegi állás szerint Sebastian Vettel, de még Kimi Raikkönen is könnyen magára találhat, hosszú a szezon), ha többször is (10 helyes) rajtbüntetéssel kell szembenézniük?

Bonyolultak a jelenlegi hibrid-erőforrások, de szigorúak a szabályok


Két dologban bízhatnak a Scuderia szurkolói. Az egyik, hogy tavaly Lewis Hamiltont sújtotta rendszeresen motorhiba a szezon első harmadában, a rossz kilátások ellenére azonban megúszta azzal, hogy a Belga Nagydíjon kapott extra erőforrást (nem is egyet) és alkatrészeket, ráadásul mentette is a menthetőt, mert a harmadik helyet így is elcsípte a futamon az utolsó helyről startolva.

A másik, hogy a Ferrari az ügyről úgy nyilatkozott, hogy a cserélt turbófeltöltők nem feltétlenül mentek tönkre, kisebb javításuk után ha visszaszerelik ugyanazt az elemet, az nem jár büntetéssel.

Legrosszabbul Stoffel Vandoorne McLaren-Hondája áll, pénteki motorgondja ugyanis ismét cserét vont maga után, ő az MGU-H elemből és a turbófeltöltőből is az ötödiket használja, egészen biztos, hogy legalább 15 helyes rajtbüntetést kap már Szocsiban is és ez még csak a negyedik verseny. Ez eddig nagyon nem a McLaren-Honda éve.

Alonso három erőforrásnál tart, Romain Grosjean szintén ugyanígy áll a turbófeltöltőkkel. Igaz jelenleg ez csak a Haas francia pilótájának igazán rossz hír, mivel a McLarennél kisebb gondjuk is nagyobb annál, minthogy számolgassák az eddig elhasznált alkatrészeket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: