Változik a Formula-1-ben a rajtnál történő kiugrásokra és bemozdulásokra vonatkozó szabály – ahogy arra számítani is lehetett a korábbi értesülések alapján.
A módosítást Lando Norris szaúd-arábiai esete váltja ki, ahol a McLaren pilótája szemmel láthatóan bemozdult még a rajtjel megadása előtt, ám mivel az FIA által jóváhagyott transzponder nem érzékelte ezt az autójában, a brit megúszta büntetés nélkül a történteket.
Az F1-es sportszabályzat április 30-i módosított verziója azonban már másképp rendelkezik a hibás startokat illetően. A 48.1-es cikkely a) pontjának új megfogalmazásából ugyanis kikerült az a kitétel, hogy a bemozdulást csakis az FIA által jóváhagyott és az autókba felszerelt transzponder jelzése alapján kell megállapítani. Azaz bár ez kimondva/leírva nincs, mostantól a felügyelők is megállapíthatják, hogy kiugrott-e valaki a rajtnál.
A szabálypont egész pontosan úgy fogalmaz, hogy büntethető – öt vagy tíz másodperces, esetleg áthajtásos büntetéssel – az, akinek az autója mozdul „a négy másodperces jelzőlámpák kigyulladása és a rajtjel összes piros lámpa kialvásával történő megadása között”. A RaceFans.net cikke hozzáteszi: a négy másodperces jelzést a második pár piros lámpa kigyulladása jelenti a startot megelőzően.
Elejét vennék az eseménytelen esős F1-es edzéseknek
Egy ponton változott még ezen kívül a Formula-1-es sportszabályzat. A Japán Nagydíj második szabadedzése nagyrészt szemerkélő esőben zajlott, így a csapatok és a versenyzők alig köröztek az egyórás tréning során – ennek szeretnék elejét venni a módosítással.
A gumihasználatát szabályozó 30.5-ös cikkely g) pontja ugyanis mostantól úgy szól, hogy amennyiben valamelyik szabadedzést esősnek minősítik, akkor a csapatoknak a kiosztott öt szett intermediate abroncsból egyet elektronikusan vissza kell szolgáltatniuk legkésőbb az FP3 vége után két órával. Ezzel azt akarják elérni, hogy az istállók ne spóroljanak a tét nélküli tréningeken sem az átmeneti gumikkal.