DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Megdicsérték a Magyar Nagydíjat

Bár 2016-ban a Magyar Nagydíj volt a szezon egyik legunalmasabb futama, valljuk be: az utóbbi években többször is tetőfokára hágtak az izgalmak a mogyoródi dombok között, ezt pedig egy bennfentes F1-es szakember is elismerte.

Manapság divat a Forma-1-et ócsárolni, s tény, hogy a technikai dolgokon lévő komoly hangsúly, megspékelve a buta sportszakmai szabályokkal egyre kevesebb nézőt vonz, mindig van néhány futam az évben, melyek klasszikusként vonulnak be a sportág történelemkönyvébe. Így véli ezt Giorgio Piola, a Motorsport technikai szakértője, aki munkaadójának adott terjedelmes interjújában számtalan érdekességet megosztott a sportág múltjából, kezdve az Enzo Ferrarival történt bajuszakasztástól Gilles Villeneuve halálának utóéletéig. Az olasz szakember több mint negyven éve dolgozik a száguldó cirkuszban, ezért hihetünk neki, ha úgy fogalmaz: az F1 nem rosszabb, mint évtizedekkel ezelőtt.



„Az egyetlen probléma, hogy néhány szabállyal nem értek egyet” – mondta Piola. „Ha például valakit szabálytalanul engednek ki a bokszból, vagy váltót cserélnek egy autóban, akkor miért a pilótákat büntetik? Inkább a konstruktőröktől kellene pontokat levonni. Ha egy pilóta pole-t szerez, és remek kört fut, de a motort ki kell cserélni nála, akkor miért őt küldik a mezőny végére?” Az olasz a Magyar Nagydíjat hozta fel ellenpéldaként. „A magyarországi futam mindig szörnyű volt. Két-három érdekes kör, egy nagyszerű előzés, mint láttuk azt Mansell és Senna esetében, de ennyi az egész, aztán pedig belealszunk a hetven körbe. Néhány évvel ezelőtt viszont óriási versenyt futottak a srácok, az utolsó körig harcolva. Ezekkel az erőforrásokkal még a mezőny végén is láthatunk előzéseket, amit korábban még nem tapasztalhattunk. Nem értem, hogy az emberek miért panaszkodnak.”

„Talán az egyetlen probléma az, hogy a Mercedes senkit sem érdekel, hiszen ha vörösre festenénk az autóikat, mindenki megőrülne. A Red Bull is egyre több nézőt vonz – emlékeznek, mennyien látogattak ki a belga futamra, csak Max Verstappen miatt? Ha felidézzük, amikor Schumi bajnok lett 2002-ben Franciaországban, hat futammal a vége előtt, mindenki örült, mert egy Ferrari nyert” – tette hozzá az olasz, akinek egy kicsit rövid lehet az emlékezete, ugyanis 2003-ra éppen a Scuderia hegemóniája ellen vezettek be egy rakás új szabályt. „Manapság izgalmasak a versenyek, és a pilóták minősége is a topon van. Schuminak szinte ellenfele sem volt, csak Hakkinen, majd később érkezett Alonso. Ma viszont legalább öt pilóta is van a mezőnyben, akik olyan szinten vannak, mint anno Senna, Prost, Mansell, Piquet és Berger.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: