DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Exkluzív: Két dudás nehezen fér meg...

Minden adott ahhoz, hogy izgalmas végjátékot láthassunk: a két főszereplőn, Nico Rosbergen és Lewis Hamiltonon biztosan nem fog múlni, hogy körömrágós legyen a vasárnapi zárófutam a Yas Marina versenypályán. Helyszíni jelentés.

Semmi kétség: a Yas Marina versenypálya a Forma-1-es versenynaptár egyik legfényűzőbb helyszíne, ráadásul a tavalyi, tét nélküli futam után ezúttal – 2014-hez hasonlatosan – ismét itt dől majd el a világbajnoki cím sorsa a Mercedes két dudása között. Rosberg 12 ponttal vezet a bajnoki titulust az utóbbi két évben elhódító Hamilton előtt, ám láthattuk: a brit kiváló formában van és sorra húzza be a futamgyőzelmeket azokon a helyszíneken, ahol tavaly házi kihívója diadalmaskodott. Az Abu Dhabi Nagydíj is egy ilyen verseny, a német tavaly könnyedén nyerte a villanyfényes derbit: a terve idén is ez, Hamiltonnak pedig az, hogy keresztbe húzza a számításait.

Az FIA-nál értik a csíziót, a szövetség sajtóosztálya ugyanis igyekszik kimaxolni a végső Mercedes-párviadalt. Ennek jegyében most első ízben két részre osztották a sajtótájékoztatót, az esemény második felében csak a két vb-esélyest lehetett faggatni. A két dudás rögtön az elején megmutatta, hogy nehezen férnek meg egy csárdában: a helyszínen felsorakozott fotóshad hiába kérte, hogy rázzanak kezet, ez nem történt meg, helyette pózoltak egyet egymás mellett, megfűszerezve egy adag erőltetett mosollyal. Bár mindketten próbálták megerősíteni, hogy az utóbbi években történt, sokszor háborús hangulatú helyzetek ellenére a gyerekkori barátságból legalább a tiszteletet sikerült megmenteni, biztosak lehetünk benne: mindent megtesznek majd annak érdekében, hogy a földbe döngöljék a másikat.



A színfalak mögött húzódó belső feszültségről árulkodott egy másik közjáték is: az egyik újságírói kérdés arra irányult, hogy Rosberg mit szólt ahhoz, amikor az idény elején a Mercedes összekeverte a két pilóta összeszokott szerelőstábjait, ám merőben eltérő állásfoglalást lehetett hallani a két élmenőtől. Míg Rosberg azt hangsúlyozta, hogy a „csodálatos csapatszellemnek” köszönhetően teljesen mindegy, hogy ki kinek szerel, addig Hamilton sértettséggel vegyülő pökhendiséggel vágta oda: „Majd vedd meg a könyvemet tíz év múlva, abban majd elárulom, hogy mi történt. Érdekes olvasnivaló lesz!”

Mindkét pilóta nyomatékosította, hogy a sportszerűség keretein belül igyekeznek mindent megtenni a végső sikerért, és abban is reménykednek, hogy nem műszaki hiba, vagy valamilyen külső körülmény dönti majd el kettejük között a harcot. Ezt kapcsolatos reményének adott hangot a vb-végjátékkal kapcsolatban véleményt nyilvánító többi versenyző is, s ezzel valószínűleg egyetért a két pilóta szurkolótábora is: valószínűleg mindenki jobban szeretné, ha a kedvence kemény, férfias küzdelemben szerezné meg a 2016-os bajnoki címet.

Persze nem csak a bajnokaspiránsokról szól a paddock, ahol feltűnt Lance Stroll, a Williamsnél dollár tízmilliók fejében Felipe Massát felváltó kanadai tehetség is. A fiatal pilóta körül most még nincs igazi nyüzsgés, komolyabb feltűnés nélkül járhat-kelhet, de amennyiben hihetünk a benne rejlő potenciált méltató szakmai kommentároknak, ez jövőre könnyen megváltozhat. Ami biztos: bár a Williams idén nem akarta nagydíjhétvégén pályára küldeni (pedig megtehették volna), pénteken bevállalják, hogy a 18 éves suhanc nyakára küldik a világsajtót.

Slágertéma volt Fernando Alonso minap tett megjegyzése is, a versenyzéstől végleg búcsúzó Mark Webbernek címzett videóüzenetében a spanyol csalódottságának adott hangot azzal kapcsolatban, hogy az utóbbi években a megbízhatósági vb-n (WEC) szereplő ausztrál nem várta meg. Ebből sokan arra következtettek, hogy a Forma-1-et idén számos alkalommal túl unalmasnak minősítő kétszeres vb-első szeretne már a McLaren-szerződés 2017 végi lejárta után szerencsét próbálni arrafelé: „Nincs itt semmi különös, pusztán arra céloztam, hogy azt hittem, Mark még legalább négy vagy öt évig versenyez majd. Meglepetésre, legalábbis az én meglepetésemre már idén visszavonul, ezért mondtam, amit mondtam. Jómagam száz százalékig a Forma-1-re összpontosítok. Természetesen a jövőben nagyon szeretnék Le Mans-ban versenyezni, de hogy a jövő mit jelent, azt nem tudom megmondani. Lehet egy év, lehet három, de az is lehet, hogy csak tizenegy év múlva kerül sor erre. Most az a legfontosabb számomra, hogy megszerezzem a harmadik világbajnoki címemet itt, a Forma-1-ben” – nyilatkozta az üggyel kapcsolatban 2005 és 2006 világbajnoka.

Alonso arról nem beszélt, hogy mit szól Ron Dennis kiebrudalásához, mert – mint mondta – „egyelőre túl friss ez az ügy”, azt ugyanakkor megjegyezte: reméli, hogy az új főnök, Zak Brown érkezése is hozzájárul majd a wokingi formáció versenyképességének javulásához. „Még nem találkoztam Zak Brownnal, de ezen a hétvégén itt lesz, és már várom, hogy megismerkedjünk. Sok jót hallottam róla, ez mindenképpen jó hír a csapat számára. Bízom benne, hogy jövőre az autónk is versenyképesebb lesz, a frissen érkező munkatársak pedig szintén hozzájárulnak ahhoz, hogy világbajnokságot nyerjünk. Ehhez minden egyes apróbb területen meg kell próbálnunk javulást elérni” – fogalmazott a spanyol.

Jutott egy meglepő, akár bejelentéssel is felérő fejlemény is az évadzáró nyitónapjára, mégpedig Jenson Buttontól: Monzában a brit még azt hangsúlyozta, hogy egyéves szabadságra vonul, a McLaren állományában marad és 2018-ban akár vissza is térhet, ezúttal viszont merőben másként foglalt állást. „Úgy gondolom, hogy ez lesz az utolsó futamom a Forma-1-ben. Szerintem ez így van jól és jelen pillanatban tényleg nem akarok a mostani verseny után a Forma-1-ben versenyezni. Úgy állok hozzá, hogy ez lesz az utolsó versenyem és remélem, hogy ezzel mindenki más így van…”

Nagyon valószínű, hogy a 2009-es vb-első meglepő kijelentése kapcsolódik Ron Dennis kényszerű távozásához: néhány hete még „Acél Ron” sem gondolta, hogy az évadzáró idején már más ül majd a McLaren vezérigazgatói székében, Monzában pedig Button még arról beszélt, hogy Dennis kifejezett kérésére döntött úgy, hogy állományban marad a McLarennél…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: