DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A verseny elején vagy a végén jobb kiesni?

Az elmúlt nagydíjakon többször az első körben ért véget Nico Hülkenberg futama, aki garantálja: sokkal dühítőbb úgy befejezni egy versenyt, hogy igazán bele sem kezdett az ember.

A Force India pilótája az USA Nagydíjon az ígéretes hetedik helyre kvalifikált, de már az első kör végén bokszba kellett állnia egy ütközés miatt. Ráadásul nem ez volt az egyetlen alkalom az utóbbi időben, Szingapúrban a rajtnál esett ki, korábban Szocsiban pedig szintén hamar búcsúzott.

„Egyszerűen fájdalmas, jól alakul az egész hétvége, minden az irányításod alatt van, aztán egy rossz pillanat, és elveszted az egészet. Fájdalmas és frusztráló, ráadásul harmadszor történt meg idén, az első körben vagy kanyarban. Ez a lehető legrosszabb érzés, olyan, mintha részt sem vettél volna a versenyben. Sokkal jobb az is, ha teljesíted a futamot, elkövetsz egy hibát, és úszik minden – legalább tudsz utólag tanulni belőle, elemezni a történteket” – magyarázta Hülkenberg, miért rossz a korai búcsú egy pilótának.



Különösen úgy nehéz megbirkózni a történtekkel, hogy Hülkenberg meggyőződése, egyszer sem ő volt az, aki hibázott: „Természetesen végig kell gondolnod, és megkérdezni magadtól, én voltam, vagy más történt? De nekem meggyőződésem, hogy nem igazán volt közöm ahhoz a három esethez.”

„Az első Szocsi volt, ahol Esteban jött belém hátulról, majd Szingapúr, egy másik szerencsétlenül végződő versenyhelyzet, most pedig ez Sebbel. Mindenki megküzd minden inchért az első kanyarban, nincsen benne tartalék. Nem úgy működik, hogy ’még egy kicsit jobban fékezek, és akkor nem lesz baj’. Ha lehetőségem lett volna elkerülni, akkor úgy is lett volna. De nem volt lehetséges” – elevenítette fel a korábbi és austini eseteket a pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: