DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A Mercedes ismét megkongatta a vészharangot

Az F1-es csapatok továbbra sem tisztázták, hogy hol lesznek a 2017-es szezon téli tesztjei - amíg nincs döntés, két csapatfőnök is a biztonságra hívta fel a figyelmet.

Alig több, mint egy hónapon belül véget ér az idei Forma-1-es szezon, és ahogyan az lenni szokott, egyre gyakrabban kerül szóba a következő év. Noha a csapatok már nem januárban kezdik a gyakorlást az előttük álló évadra, továbbra sem tudni, hogy hol rendezik majd az előszezon tesztjeit. A Mercedes a melegebb időjárást miatt Bahreint favorizálja, azonban szinte az összes többi alakulat hevesen ellenzi ezt a felmerülő költségek miatt. „Nem kellene, hogy így legyen, hogy még októberben sem tudunk megegyezni” - idézte Toto Wolffot, a Mercedes sportigazgatóját az Autosport.



„Mindannyian kaptunk iránymutatást arról, hogy az abroncsoknak milyen terhelést kell kibírnia, és az igazat megvallva, a Pirelli is rendelkezik jövő évben várható adatokkal a leszorítóerő mértékét illetően. Voltak olyanok, akik szerették volna megváltoztatni a szabályozást, mert azt mondták ránk, hogy a pánikot keltjük azzal, amikor magas leszorítóerőről beszélünk. Aztán hirtelen rájöttünk, hogy ’hoppá!’, ez sokkal több, mint amit vártunk. Vannak olyan csapatok, melyek nem adnak ki információkat, a Pirelli pedig a sötétben tapogatózik abban a tekintetben, hogy mit várhat a következő évtől. Nem túl ideális a helyzet.”

Az előzmények tükrében érdekes, hogy a mezőny egyik legkisebb csapata, a Haas irányítója, Günther Steiner szerint, ha a sportág és a Pirelli érdeke azt kívánja, akkor menjenek Bahreinbe tesztelni. „Kell-e mennünk, vagy sem? Ezt a Pirelli el tudja dönteni, aztán pedig az FIA-ra hagyja, hogy mire van pontosan szükség. Az F1 számára az lenne a legrosszabb, ha elmegyünk Ausztráliába, és problémák lépnek fel a gumikkal. Szeretnénk, hogy ez megtörténjen? Természetesen nem. Ha Bahrein meg tudja oldani a problémákat, akkor menjünk oda. Hogy többe kerül-e? Persze. De mennyibe kerülne, ha nem versenyeznénk, vagy problémánk merülne fel Ausztráliában? Az sem lenne olcsóbb. Az utolsó dolog, amit szeretnénk, hogy hülyének nézzenek minket.

A Pirelli menedzsere, Mario Isola úgy véli, hogy nem tudják megtalálni az arany középutat, és bármilyen megoldás szülessen majd, nem mindenki fog örülni neki. „Nem tudom, mi fog történni, hogy őszinte legyek, ötletem sincs rá” - mondta a szakember. „Kiegyensúlyozott helyzetben vagyunk, hiszen néhányan Barcelonába, néhányan pedig Bahreinbe szeretnének menni, és egyelőre nehéz megjósolni, hogy mi lesz a végleges döntés. Remélhetőleg hamarosan pont kerül az ügy végére, s bár nincs határidő, mindenkinek szüksége van az információkra ahhoz, hogy elkezdhesse a munkát.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: