F2: Aron dominált a katari időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/38733
Két forduló van hátra a 2024-es Formula-2-es szezonból, a juniorkategóriák csúcsa Katarban tért vissza egy hosszabb kihagyás után. A megszokott nevek mellett több fiatal újonc is pályára gurult a péntek délutáni időmérőn.
Az első gyorskörök után a szabadedzést az élen záró Paul Aron ugrott a sor elejére bő négy tizedmásodperces előnnyel, őt a Haas 2025-ös F1-es versenyzője, Oliver Bearman követte a Premával. Később az ART-s Victor Martins és a bajnoki éllovas Gabriel Bortoleto is csatlakozott az élmezőny versenyzőihez, de továbbra is Aron tűnt a legerősebbnek. Bortoleto összetettbeli riválisa, a Red Bull-junior Isack Hadjar csak a tizedik hely környékén mozgott.
A kvalifikáció záró szakaszában folyamatosan jöttek a javítások: Aron sikeresen megtartotta első helyét egy nagyszerű körrel, Bortoleto és Martins kevéssel elmaradva végeztek mögötte. Az F2-ben debütáló Ferrari-akadémista Dino Beganovic remekül mutatkozott be, a negyedik helyet szerezte meg, a csapatot váltó, immár MP Motorsport-os Richard Verschoor pedig az ötödik leggyorsabb volt. A fordított rajtrácsos pole-pozíció Bearmant illeti meg, aki az utolsó pillanatban utasította hátrébb csapattársát, Antonellit, és végzett a tizedik helyen. A sprintfutam holnap 17:20-kor kezdődik, az M4 Sport 20:30-tól ismétli a versenyt.
Itt a vége: Sainz kiesett a Dakarról
https://formula.hu/parc-ferme/38873
Rémálomszerűen indult a 2025-ös Dakar Rali a címvédő Carlos Sainz számára, aki a vasárnap-hétfői 48 órás szuperszakasz első felvonása során felborult a Ford Raptorral. Bár ezt követően folytatni tudta még a versenyt, az autó jelentős sérüléseket szenvedett, hétfőn pedig navigációs problémák és defekt is nehezítette a négyszeres győztes életét, aki a célban úgy fogalmazott, hogy az esélyei gyakorlatilag el is szálltak a végső sikerre.
Nos, ez hétfő estére hivatalossá is vált, csapata, az M-Sport ugyanis közleményben jelentette be, hogy az autó sérülései miatt feladják a versenyt. Maga Sainz így értékelte az incidenst: „Csak felborultam a dűnék között. Nagyon mély volt, és elkalkuláltam, mennyire mély. Ez egy olyan verseny, amely bármelyik pillanatban kifoghat rajtad” – idézi a DirtFish a spanyolt, akinek kiesése után Mattias Ekström áll a legjobban a Ford pilótái közül: a svéd 13 perces hátránnyal az ötödik.
Időmérőpartnert vált az F1: visszatér a TAG Heuer
https://formula.hu/parc-ferme/38872
Még tavaly októberben jelentette be a Formula-1, hogy évtizedes megállapodást kötöttek a világ vezető luxusmárka-csoportjával, az LVMH-val. Már akkor valószínűsíthető volt, hogy mivel a TAG Heuer is hozzájuk tartozik, a cég leváltja majd a Rolexet az F1 hivatalos időmérőpartnereként, s ezt hétfőn hivatalosan meg is erősítették.
A TAG Heuer korábban 1992-től 2003-ig már volt a száguldó cirkusz hivatalos időmérőpartnere, de maga a márka már jóval korábban megjelent támogatói szinten a Formula-1-ben: többek között a Ferrarival és a McLarennel is együttműködött anno a vállalat. Amely amúgy eddig is jelen volt a királykategóriában a Red Bull és a Monacói Nagydíj szponzoraként. A TAG Heuer a közleményében úgy fogalmazott, a 2025-től induló partnerséggel nem egyszerűen vissza-, hanem hazatértek az F1-be.
They say you can’t turn back time. But we just did.
— TAG Heuer (@TAGHeuer) January 6, 2025
From the golden age of racing to the cutting-edge circuits of today, TAG Heuer has played an integral part in the world of motorsport, embodying precision and an unwavering commitment to excellence. The first watch brand to… pic.twitter.com/xVWJJKt09o
Verstappen: Voltak megkérdőjelezhető manővereim
https://formula.hu/parc-ferme/38871
Max Verstappen tehetségét és sebességét nagyon kevesen vitatják, a sportszerűségét illetően viszont már jóval több kérdés merül fel a sajtóban és a szakmán belül. A holland köztudottan a végsőkig feszegeti a határokat, elég csak a Lewis Hamiltonnal történt 2021-es incidensekre gondolni, vagy az idei mexikói hétvégére, amikor Lando Norrisszal szemben vállalt a szükségesnél talán nagyobb kockázatot.
Az F1 hivatalos honlapjának adott interjúban Verstappen elmondta, hogy maga is tisztában van azzal, hogy időnként feszegeti a határokat: „Voltak kemény versenyek, megkérdőjelezhető mozdulatok és pillanatok, de tudom, mit csinálok a pályán, teljesen kontroll alatt tartom a tetteimet. Néha szükség van erre. Mindent megteszek a győzelemért.”
„Utálok veszíteni. Képes vagyok tudomásul venni, ha valaki jobb munkát végez nálam, de attól még nem jó dolog veszíteni. Ez hajt előre, jobbnak kell lennünk. Még akkor is, amikor 2023-ban sikeresek voltunk, még több teljesítményt akartunk találni, és ebből sokat tanultunk 2024-ben” – mondta a négyszeres világbajnok.
Alonso: Hamarosan Stroll lesz a csapat vezére
https://formula.hu/parc-ferme/38870
Fernando Alonso sosem fukarkodott a dicsérő szavakkal, amikor jelenlegi csapattársáról, Lance Strollról kérdezték, aki nem mellesleg az Aston Martin–nagyfőnök, Lawrence Stroll fia. A spanyol versenyző nemrég úgy nyilatkozott, hogy hamarosan – az ő visszavonulása után – a kanadai lehet a silverstone-i csapat vezérpilótája: „Lance mindig nagyon nyitott, ahogy én is az vagyok vele.”
„A pályafutásom utolsó szakaszában vagyok, és igyekszem segíteni neki, amennyire csak tudok, hiszen hamarosan ő fogja vezetni a csapatot” – mondta a spanyol, majd kitért arra a sajátos helyzetre, hogy csapattársát családi kötelék fűzi az istállóhoz: „Ez a kapcsolat az első naptól kezdve nagyon erős volt. Sok-sok éve ismerem Lance-t és Lawrence-t is.”
„Lance a csapat része. Az ő lojalitása és a csapattal való munkamódszere talán egy kicsit más, mint bármely más csapattársamé volt a múltban. Ők a következő évben elmehettek máshová, vagy egy kicsit vonakodtak megosztani dolgokat, vagy együtt dolgozni a jövőt illetően. Lance viszont az Aston Martin család tagja, s ez mindenki számára megkönnyíti a dolgokat.”
Bottas megnevezte a következő finn tehetséget
https://formula.hu/parc-ferme/38869
Valtteri Bottas távozásával 1988 óta először marad finn versenyző nélkül a Formula–1 mezőnye, rendkívül hosszú sorozat szakadt meg tehát ezzel – összesen 46 szezon 744 versenyén indultak eddig finnek az F1-ben, mindkét tekintetben a 7. helyen állnak az örökranglistán a britek, a németek, a franciák, az olaszok, az ausztrálok és a brazilok mögött.
Bottas bízik benne, hogy hamarosan visszatér a rajtrácsra a nemzete – akár ő magának, akár egy fiatal tehetségnek köszönhetően: „Ez egy jó széria volt a finnek számára, remélem, hogy hamarosan más is csatlakozik majd. Szerintem most az F4-ben szereplő Tuukka Taponen áll ehhez a legközelebb, aki a következő idényt az F3-ban teljesíti. Kulcsfontosságú idény lesz, hogy bizonyítsa, mire is képes.”
A 18 esztendős Taponen a Ferrari Akadémia tagja, s Bottas elmondásával ellentétben valójában már a Formula Regionalban szerepelt tavaly, ahol megnyerte a közel-keleti sorozatot és harmadik lett a európai sorozatban korábbi és jelenlegi akadémistatársai, Rafael Camara és James Wharton mögött. Persze a 10-szeres futamgyőztes versenyző azt sem bánná, ha ő maga folytathatná ezt a szép hagyományt, hiszen többször hangsúlyozta, hogy 2026-ban nyílhatnak lehetőségek a számára.
Wolff: Bizonyos elvárásokat már teljesített a 2026-os erőforrásunk
https://formula.hu/parc-ferme/38867
2026-tól új erőforrások érkeznek az F1-be, ennek megfelelően a száguldó cirkusz motorgyártói már dolgoznak az új egységek fejlesztésén.
A Mercedes 2026-tól is három csapatot lát majd el erőforrásokkal – habár az Aston Martin Hondára vált, az Alpine csatlakozik a Mercedes-erőforrást használó McLarenhez és Williamshez, így a partnerek számában nem lesz változás az Ezüstnyilaknál.
„Bizonyos elvárásokat már teljesítettünk, ez jó hír. Több területen továbbra is keményen dolgozunk az eredményekért, nem triviális a dolog. Kérdéses persze, hogy megfelelően határoztuk-e meg az elvárásokat. A válaszom tehát az, hogy nem tudjuk, hol állunk” – mondta Toto Wolff arra a kérdésre reflektálva, hogy miként állnak a fejlesztésekkel.
Dakar: Sainz felborult a Forddal
https://formula.hu/parc-ferme/38868
A tavalyi Dakar-győztes idősebbik Carlos Sainz a 48 órás szakasz első felében felborult a Forddal – habár a spanyol tovább tudott menni, rengeteg időt veszített. Amennyiben eljut a táborhelyig, ma este a csapata nélkül kell szerelnie.
A nap összefoglalójával és további részletekkel délután jelentkezünk a Formula.hu-n.
Mikor állnak át a csapatok 2026-ra?
https://formula.hu/parc-ferme/38866
Furcsának tűnhet 2026-ról beszélni, miközben még a 2025-ös szezon sem kezdődött el, jövőre azonban jókora szabályváltozások érkeznek a száguldó cirkuszba, január 1-jétől pedig már minden csapat számára megengedett a ’26-os autón való munkavégzés.
Fred Vasseur arról beszélt, hogy várhatóan az év melyik szakaszában állítják át erőforrásaik túlnyomó részét a 2026-os évre: „Nem akarok túlságosan belemenni a részletekbe, de úgy gondolom, hogy az első két-három hónapban mindenki ugyanazt fogja csinálni. Március végén viszont elérkezünk egy olyan pontra, amikor döntést kell hozni” – mondta a Ferrari csapatfőnöke.
A Ferrarinál és a Red Bullnál van az F1 két legnagyobb szponzora
https://formula.hu/parc-ferme/38865
Holtverseny van a Formula-1-es szponzorok ranglistájának élén, két IT-cég viszi a prímet: a Red Bull névadó támogatója, a felhőszolgáltató Oracle 100 millió dollárt fizet éves szinten a csapatnak, ugyanannyit, amennyit a csapatnévbe szintén belecsempészett HP a Ferrarinak. Emlékeztetőként: az éves költséglimit 135 millió dollár, amelyet szinte egészében áll a két szponzor Milton Keynes és Maranello számára. Mindkét szponzoráció viszonylag új megállapodás: az Oracle 2022-ben csatlakozott a Red Bullhoz, öt évre, a HP pedig 2024 folyamán lépett fedélzetre a Ferrarinál többéves megállapodással.
A listát az F1 legjövedelmezőbb szponzori üzleteiről a RacingNews365 állította össze, harmadik helyen szerepel benne a szaúdi olajvállalat, az Aramco, amely az Aston Martin főtámogatója 75 milliós szponzorációval. Mögötte a szintén olajiparban érdekelt Petronas, a Mercedes elválaszthatatlan támogatója áll, 70 millió dollárral, míg az ötödik helyen a Saubert az Audi érkezéséig két évre átnevező Stake-et találjuk 50 millió dolláros üzlettel: a cég egy online kaszinó, amelyet több országban nem lehet reklámozni.
„Otthon nem gondolok az F1-re” – Verstappen módszere kiégés ellen
https://formula.hu/parc-ferme/38864
A négyszeres világbajnok egyik titka, hogy a versenyhétvégén kizárólag a Formula-1 körül forog minden gondolata, amikor azonban hazatér, átkapcsol, és eszébe sem jut a sport. Egyenes út vezetne a kiégéshez, ha mindig csak az F1 járna a fejében.
„Nálam az működik, hogy ha otthon vagyok, nem gondolok az F1-re, hacsak nem megyek a gyárba. Természetesen a gondolataim mélyén mindig ott van, de nagyon fontos, hogy ki tudjam kapcsolni” – mondta a Formula1.com interjújában Verstappen. „Ha az F1-re gondolnék minden nap, akkor kiégnék. Lehetetlen. Nálam nem működik.”
„Fontos, hogy más kihívások is legyenek az életben. Nagyon lefoglal a szimulátoros versenyzés, jó figyelemelterelés az F1-től, és abban is sikeres akarok lenni” – folytatta Verstappen. Hozzátette: „Amikor visszamegyek a gyárba, az időm teljesen a csapatnak szentelem, hogy fejlődni tudjunk, és természetesen ugyanez van a versenyhétvégéken.”
„De fontos, hogy valami más is legyen az életben, amire összpontosíthatsz, természetesen a normális családi élet mellett.”
Fotó: Red Bull Content Pool
„Öngyilkos lépés volt megszabadulni Carlostól”
https://formula.hu/parc-ferme/38863
Az Alpine vezető tanácsadója, Flavio Briatore a sport.de-nek adott interjúban ítéletet mondott a Ferrari tavaly év elején meghozott döntéséről, melynek értelmében Carlos Sainzot Lewis Hamiltonra cserélik: „Furcsa lesz Lewist a Ferrarinál látni. Természetesen tiszteletben tartom az ilyen döntéseket, de azon is elgondolkodom, hogy van-e értelme. A Ferrarinak két top pilótája volt Charles Leclerc és Carlos Sainz személyében. Nem értem, miért szakították szét ezt a remek párost. Nem az én dolgom ítélkezni, de ha én lettem volna felelős pozícióban a Ferrarinál, nem szerződtettem volna Lewist.”
„Elvileg jót tesz a Formula–1-nek, ha Lewis a Ferrarinál versenyez. És minden, ami jó a Formula–1-nek, az nekem is jó. Sőt ez minden bizonnyal jó a televíziónak és a nézettségnek is. Várjuk ki és meglátjuk, az idő majd megmutatja, hogy milyen jól vezet a Ferrariban” – mondta Briatore, akivel a legendás egykori csapatfőnök, Eddie Jordan is egyetértett, sőt egyenesen öngyilkos manővernek nevezte Sainz elküldését:
„Fred Vasseurnek igazi lehetősége volt arra, hogy nagy-nagy sikereket érjen el ezzel a csapattal, most viszont el kell kezdenie azon gondolkodni, hogy illeszkedik össze a csapat az új taggal, hogy férnek meg az egók és minden egyéb. Lewis egy különösen kedves ember, nem hiszem, hogy sok kedvesebb ember lenne a rajtrácson, mint ő, szóval nem hiszem, hogy ezen a téren gondja lesz. A Ferrarinál részemről John Elkannak jár a mi a fene volt ez?, hiszen ő engedélyezte és írta alá az üzletet. Abszolút öngyilkos lépés volt megszabadulni Carlostól.”
Mansell: Hamilton nem túl öreg a Ferrarihoz!
https://formula.hu/parc-ferme/38862
Nigel Mansell, akit az elmúlt szűk 60 év legidősebb világbajnokaként néhány nappal 39. születésnapja után koronáztak bajnokká, a BBC-nek nyilatkozva reagált azokra a felvetésekre, melyek szerint a néhány napja már hivatalosan is a Ferrarihoz tartozó Lewis Hamilton (aki a jövő héten betölti a 40-et) túl idősen került a Scuderiához.
„Hallom, hogy néhányan panaszkodnak, hogy Lewis már túl öreg. Én ezt nem hiszem. Én is ebben a korban nyertem meg a világbajnoki címemet, és még sokáig versenyeztem volna, ha a politika nem áll az utamba” – mondta Mansell, aki 1992-es győzelme után elment Amerikába versenyezni, s ezt követően már csak hatszor állt rajthoz az F1-ben – de egy győzelem így is jutott neki az 1994-es szezonzárón.
„Ha Hamilton meg tudja őrizni a belső tüzét, akkor még nagyszerű évek állnak előtte. Szerintem ez az egész Ferrari-dolog mesés, nagyon is el tudom képzelni, hogy Lewis a Ferrarinál fejezi be a pályafutását, és ezzel megvalósítja egy álmát.”
Norris, a McLaren és a Ferrari az F1-es szezon fő esélyese a fogadóirodáknál
https://formula.hu/parc-ferme/38861
Az egyik legnagyobb online sportfogadási oldal Lando Norrist tartja a 2025-ös F1-es világbajnokság legnagyobb esélyesének, a McLaren versenyzőjének végső győzelme 3-as szorzóval rendelkezik. Őt követi Max Verstappen 3,25-tel, majd Charles Leclerc 5-tel. A negyedik számú esélyes Lewis Hamilton, akinek a végső győzelme 8,5-ös szorzóval bír, majd jön Oscar Piastri 11-gyel.
Ezt követően már nagyobbakat ugrunk, George Russell végső győzelme 19-es, Liam Lawsoné 36-os, Kimi Antonellié 61-es, Fernando Alonsóé pedig 81-es szorzóval bír, míg a 10. helyen holtversenyben Carlos Sainz és Pierre Gasly található. A legmagasabb szorzója Gabriel Bortoletónak és Lance Strollnak van, a világbajnoki címük 1001-szeres pénzt fizetne, ha ezt a valószínűtlen eset megtörténne.
A konstruktőri bajnokság fő esélyese holtversenyben a Ferrari és a McLaren 2,25-ös szorzóval, a Red Bull végső győzelme ötszörös, a Mercedesé tizenháromszoros nyereményt fizet a bátraknak.
Norris korábbi első számú szerelője az Aston Martinhoz igazolt
https://formula.hu/parc-ferme/38860
Lando Norris korábbi mclarenes első számú szerelője, Marc Cox bejelentette, hogy az Aston Martinhoz megy főszerelőnek.
Cox eredetileg 2008-ban csatlakozott a McLarenhez, mint második számú szerelő, majd 2015-ben első számú szerelővé lépett elő.
A McLaren F1-es tevékenységétől 2022 végén távozott, hogy az Extreme–E-csapat főnöke legyen, de most a közösségi médiában bejelentette, hogy azonnali hatállyal főszerelőként csatlakozik az Aston Martinhoz, és a LinkedIn-oldalát már frissítette is az új pozíciónak megfelelően.
Marko: Perez továbbra is reménykedik az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38859
A Red Bulltól menesztett Sergio Perez abban bízik, hogy Formula-1-es pályafutása nem ért véget, 14 szezont felölelő tapasztalata pedig üléshez juttathatja a 2026-os szezonban – erről beszélt Helmut Marko ugyanabban az interjúban, amelyben elismerte, a Red Bullnak milliókba került a 2025-re érvényes szerződés felbontása.
„Úgy gondolom, továbbra is reménykedik a Formula-1-ben, habár nyilván az összes jövő évi ülést kiosztották már. De ha egy évet a partvonalon is tölt, természetesen tapasztalt versenyzőként mindig adódhatnak új lehetőségek számára” – mondta a Red Bull tanácsadója a Sport.de-nek.
Fotó: Red Bull Content Pool
Coulthard: Hamilton a 2024-es szezon csalódása
https://formula.hu/parc-ferme/38857
A tizenháromszoros futamgyőztes David Coulthard véleménye szerint Lewis Hamilton volt a 2024-es szezon legnagyobb csalódása – az 53 éves skót úgy véli, nem lehetett ráismerni tavaly a Ferrarihoz szerződő versenyzőre.
David Coulthard először Logan Sargeant mellé tette le a voksát, ám mivel az amerikai nem futott teljes szezont, végül Lewis Hamiltont illette meg a nem túl megtisztelő cím.
„Logan Sargeant nem teljesítette az egész szezont, hiszen a Williams menesztette őt. A csere jól alakult a Williams számára – mondom ezt úgy, hogy nagy tisztelettel vagyok Logan iránt. Colapinto beugrása jól sült el, jó munkát végzett” – mondta Coulthard.
„Tegyük félre Logant – azt kell, hogy mondjam, Lewis volt a szezon csalódása. Ez vitatható kijelentés, hiszen egy hétszeres világbajnokról beszélünk, aki egy győztes gép, korábban azonban még nem láttam őt ilyennek az F1-ben” – tette hozzá a Williams, a McLaren és a Red Bull korábbi versenyzője.
A Formula.hu szerkesztőségén belül is megszavaztuk a 2024-es szezon legnagyobb csalódását – korábbi írásunk ide kattintva érhető el.
Most már meg szabad mutatni: így tesztelte Sainz a Williamst
https://formula.hu/parc-ferme/38858
Bár a csapatot váltó Carlos Sainz williamses bemutatkozására december 9-én sor került – egy nappal az Abu Dhabi Nagydíj után, hétfőn filmforgatási nap keretében, aztán kedden a hivatalos gumi- és újoncteszten is részt vett –, az éles szeműek kiszúrhatták, hogy a Williams tesztről posztolt összes fotóján a 46-os rajtszámú autó, az újonclehetőséget kapó Luke Browning FW46-osa szerepel, még annál a bejegyzésnél is, amely kiemeli Sainz második helyét a hivatalos gyakorláson.
That’s testing wrapped, and the official end to the 2024 season
— Williams Racing (@WilliamsRacing) December 10, 2024
We finished the day P2 (Sainz - 146 laps) and P11 (Browning - 105 laps) on the timesheets. A mega effort from Luke in only his second time in the FW46.
2025 prep starts now… pic.twitter.com/oSgCBb0KBe
Az ok természetesen az volt, hogy a Ferrari megengedte Sainznak, hogy részt vegyen a teszten, de szerződése Maranellóval december 31-ig élt, a képes tartalmakhoz fűződő jogokat pedig szigorúan betartották – ugyancsak szerződéses kitétel magyarázza, hogy az autón szerepelnek szponzorok, de Sainz teljesen üres, fehér overallt és sisakot viselt.
Így lehet, hogy a Williams csak január 1-jén tette közzé az első képeket Sainzról, egy hangulatos, látványos nézőpontokat szerepeltető, közel másfél perces videó formájában, amely kedvcsinálóként is funkcionál a 2025-ös szezonra:
Horner: Nyomás alá kerülhet Verstappen és Norris barátsága
https://formula.hu/parc-ferme/38856
Max Verstappen és Lando Norris híresen jó barátságot ápolnak, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner viszont úgy véli, hogy a 2024-ben látott kemény rivalizálásuk nem lesz jó hatással a két pilóta kapcsolatára.
„Maxnak más barátai is vannak az F1-ben, Lando Norris egy nagyon jó haverja. Sok futamra utaztak együtt, de elkerülhetetlen, hogy ha egymás ellen versenyeznek, akkor a barátságuk nyomás alá kerül. Tyson Fury haverkodni fog az ellenfeleivel? A harc után lehet, de a felkészülés alatt biztosan nem” – példálózott Horner a brit ökölvívóval a talkSPORT-nak nyilatkozva.
Korábban a négyszeres világbajnok pilóta elmondta, hogy még mindig szoros barátságot ápolnak Norrisszal, a közösségi médiában pedig csak „a sok idióta” terjeszti ennek az ellenkezőjét.
Fotó: Red Bull Content Pool
Videó: Így zajlott Sainzék F1-es Ferrari-tesztje Fioranóban
https://formula.hu/parc-ferme/38855
A Scuderiától távozó Carlos Sainz, és édesapja is vezethette az F1-es autót Fioranóban decemberben, ezzel búcsúztatták a spanyolt a vörösöktől. A Williamshez igazoló versenyző videójában végigkövethetjük, hogy hogyan zajlott az esemény, angol felirattal:
A McLaren 160 millió dollár felett kereshetett 2024-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38854
A tavalyi elosztási elvek, valamint az F1 idei bevételnövekedése alapján a RacinggNews365 becsléseket végzett azzal kapcsolatban, hogy a konstruktőri bajnoki teljesítmény alapján milyen pénzdíjban részesülnek az egyes csapatok 2024-re.
A teljes tortából a legnagyobb szelet természetesen a világbajnok McLarené, akik a teljes összeg 14 százalékát kapják, míg az utolsó helyezett Saubernek az összeg kevesebb, mint fele, hat százalék jut.
1. |
McLaren |
161 millió $ |
2. |
Ferrari |
151 millió $ |
3. |
Red Bull |
140 millió $ |
4. |
Mercedes |
130 millió $ |
5. |
Aston Martin |
120 millió $ |
6. |
Alpine |
109 millió $ |
7. |
Haas |
100 millió $ |
8. |
VCARB |
90 millió $ |
9. |
Williams |
79 millió $ |
10. |
Sauber |
69 millió $ |