Miközben George Russell újra esélyesnek tűnt a dobogóra is – amelyet a sprinten még el is ért – a Formula-1-es Katari Nagydíjon, Lewis Hamilton ismét lassabbnak bizonyult csapattársánál, és saját bevallása szerint sincsenek túl nagy reményei az utolsó mercedeses futamára.
Emiatt a közösségi oldalakon megjelentek már különböző összeesküvés-elméletek arról, hogy az idősebb brit azért szenved, mert a Mercedes direkt hátráltatja távozó versenyzőjét. Amikor erről kérdezték Toto Wolffot Katarban, a csapatfőnök alaposan kiosztotta a kommentelőket:
„Soha nem olvasok kommenteket, csak hallom, hogy megjelennek ezek a hülyeségek. Beszélhetnénk hosszabban a közösségi média teremtette mérgező környezetről, de mindig mondtam, hogy ha egy képernyő mögé bújva létrehozol egy felhasználó fiókot, akkor leírhatod ezeket a kommenteket” – idézi Wolffot a Crash.net.
„De kíváncsi lennék, kinek van egyáltalán ideje kommentelni? Imádjuk a rajongóinkat, hozzájárulnak ahhoz, amik mi vagyunk, és vannak a többiek, akik azt hiszik, ki kell találniuk ezeket az őrült, légből kapott összeesküvéseket, de ez egyáltalán nem zavar.”
„Ők csak idióták, akik nem értenek semmit. Valószínűleg soha közelébe sem kerültek egy versenyautónak, talán egy rendes autónak sem. Azt üzenem nekik, hogy senki sem olvassa, amiket irkálnak.”
„Tíz évvel ezelőtt nagyon ideges voltam amiatt, amit valaki írt, és sétáltam az utcán Susie-val, amikor egy nem túl tisztességes ember jött felénk. Megkérdezte a feleségem, hogy figyelembe venném-e annak az embernek a véleményét, én meg válaszoltam, hogy ’nem, miért tenném?’. Mire mondta, hogy ’nos, akár ő is lehetett az, aki a kommentet írta’.”
„Szóval a képernyő mögé bújva, valahol a hegyekben írni akarsz egy kommentet? Csodálatos. Saját magadnak írod és annak a néhány őrültnek, aki kapcsolatba akar lépni veled.”
De akkor miért szenved Hamilton?
Wolff arra is próbált magyarázattal szolgálni, miért van láthatóan hátrányban Hamilton Russellhez képest:
„Úgy vélem, az egyik erőssége, hogy mindig képes későn fékezni és támadni a kanyart. Ez az autó ezt nem bírja. Aztán amikor vannak olyan napok, mint a mai, amikor megjön a tapadás, ez a jelenség még jobban előtérbe kerül és még rosszabbá teszi ezt számára. Ahogy George számára is.”
„Amikor az autó jobban csúszkál és hiányzik a tapadás, akkor életre kel. Ez egy kirajzolódó mintája és jellemzője ennek az autónak, és ez is hozzájárul ahhoz, hogy valószínűleg jobban küszködik vele, mint George.”