DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 2. hétfő
F1

„Hagyjuk, hogy Checo maga vonja le a következtetést” – Horner

„Elég bölcs ahhoz, hogy megértse a helyzetet” – fogalmazott a Red Bull F1-es főnöke, aki jelezte: az Abu Dhabi Nagydíj leintéséig minden támogatást megadnak Pereznek.

Hiába hosszabbított szerződést fél évvel ezelőtt Sergio Perez a Red Bull Racinggel, továbbra is rengeteg a kérdőjel a 2025-ös Formula-1-es szereplése kapcsán a teljesítménye miatt. Miközben a csapattárs Max Verstappen már a világbajnokságot is megnyerte, a mexikói csak nyolcadik a tabellán, a szerény ponttermése révén pedig az energiaitalosok is csak harmadik helyen állnak a konstruktőrök között.

A vasárnapi F1-es Katari Nagydíjon Perez újfent kiesett és nullázott, így természetesen Christian Horner csapatvezető nem kerülhette ki a pilóta jövőjére vonatkozó kérdéseket:

f1-perez-horner-redbull-katar-1



„Checo varázslatos versenyző volt számunkra, 2021-től 2023-ig határozottan. Nyilvánvalóan hozzájárult Max 2021-es címéhez, illetve 2022-ben és 2023-ban a konstruktőri győzelemhez. És mindenekelőtt egy remek srác” – idézi szavait a RaceFans.net.

„Nem élvezi azt a helyzetet, amiben jelenleg van. Ismeri az ezzel a biznisszel járó nyomást. Checónak rendkívül kemény éve van, a ponttáblázat nyilván mindent elárul.”

„Minden tőlünk telhető támogatást meg fogunk neki adni a jövő hétvégi Abu Dhabi Nagydíj kockás zászlójáig. És ahogy dönt arról, hogy mit fog csinálni, az végső soron a saját döntése lesz. Eléggé idős és bölcs ahhoz, hogy tudja, mi a helyzet.”

Amikor rákérdeztek, hogy ez azt jelenti-e, hogy a Red Bull Perezre bízza a döntést, Horner így felelt: „Hagyom, hogy saját maga levonja a következtetéseket. Senki sem erőlteti ebbe vagy abba az irányba. De van még egy verseny, fejezzük be Abu Dhabit, aztán utána meglátjuk, hol állunk.”

f1-perez-redbull-katar-2

Miért esett ki Perez?

Perez egyébként az egyik biztonsági autós fázist követő újraindítás előtti pillanatokban forgott ki és búcsúzott a versenyből. A mexikói elmondása szerint a motor túl nagy erőt adott le, ez okozta a veszét:

„Akkortájt jól festettek a dolgok számomra. Az ötödik helyen álltam, harcban voltam a dobogóért. Aztán ahogy melegítettem fel a gumikat, hogy készüljek az újraindításra, hirtelen túlpörgött a motor, ahogy ráléptem a gázra a 12-es kanyarból kijövet. A hideg gumikon nem tudtam megfogni, gyakorlatilag elveszítettem az irányítást az autó felett, onnantól pedig elment a hajtás.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: