Frederic Vasseur nyilatkozata mintegy visszhangja annak, amit az ügyvezető igazgató Cyril Abiteboul mondott nemrég: a francia úgy fogalmazott, hogy az autó teljesítményét nem kell összemosni a Renault jövőjében rejlő potenciállal. Tény, hogy a sárgák idén a mezőny hátsó részében köröznek, többször még a Q1-ből sem sikerült tovább jutniuk, de a gyári háttér miatt az egyik legvonzóbb istállónak számítanak a mezőnyben.
Kevin Magnussen szingapúri egy pontja némi önbizalomfröccsöt adhat a csapatnak, ez azonban a második alkalom volt Szocsi után, hogy a sárgák bejutottak a top 10-be. „A motiváció mindig megvan, de sokkal jobb érzés, ha pozitív egy verseny végkimenetele” - idézte Vasseurt az F1i.com. „Nagyon hosszú és kemény szezonunk volt eddig, mindannyian egy hosszú út elején tartunk, ezért nagyon örülünk a pozitív eredménynek.”
Amikor arról kérdezték a franciát, hogy milyen tervei vannak az év hátralévő felére, így válaszolt: „Folytatnunk kell a fejlődést minden területen, noha sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk azokba a területekbe, melyek relevánsak a következő szezon szempontjából. Ami az autót illeti, ilyen a megbízhatóság, a rendszereink fejlesztése, és az abroncsok jobb kiismerése. A csapat szempontjából kulcsfontosságúak a kerékcserék - láthattuk, milyen nagyszerűen teljesítünk, a csapattagok pedig kivételes munkát végeztek Szingapúrban.”
Papíron a Renault teljesítményei elmaradnak a várakozásoktól, de Vasseur sietett megjegyezni, hogy nem minden előrelépés szemmel látható. „Amiket egy versenyhétvégén tapasztalhatunk, azok csak a jéghegy látható csúcsát képezik. A színfalak mögött óriási munka zajlik, a toborzástól a szerkezetátalakításon keresztül az infrastruktúránk fejlesztéséig és kiterjesztéséig. Ez egyhosszú távú projekt, nekünk pedig végig kell mennünk ezeken a folyamatokon ahhoz, hogy gyümölcsözővé váljon a jövőben. Amit vasárnap délután látunk, az csak egy megjelenési módja egy F1-es csapatnak. Örülünk neki, hogy ilyen komoly fejlődés megy végbe nálunk” - tette hozzá a csapatfőnök.