DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Verstappen: A csapat tolta el a monzai rajtomat

Max Verstappen felmentette magát az Olasz Nagydíjon bemutatott gyenge rajtja alól, rámutatva, hogy a csapat hibájából indult el túl lassan az autója. Mindazonáltal nem marasztalja el szerelőit emiatt.

A holland a rajtrács hetedik helyéről kezdte meg a hétvégi monzai futamot, de az első kanyar után már csak a 12. pozícióban találta magát, mivel egy árnyalatnyival később tudott elrugaszkodni, mint a többiek. Ennek oka az volt, hogy miután észlelte, hogy a kiválasztott rajtbeállítása nem működik, újra kellett kezdenie a startolás folyamatát a kuplung és a váltókar mozgatásával. Elmondása szerint azonban nem ő végezte rosszul a dolgát, hanem a csapat számolta el a paramétereket.

Dppi_00116014_679



„Én a megszokott rajtprocedúrát hajtottam végre, de a fordulatszám túlságosan alacsonyra zuhant, mivel a csapat túlságosan agresszívra állította be az autót” - mutatott rá. „Egy utcai autó ilyenkor lefulladna, de nekünk be van építve egy program, ami gondoskodik arról, hogy a váltó nagyon gyorsan üresbe váltson. Ilyenkor újra be kell húznunk a kuplungot és kiválasztani az első fokozatot, de ez alatt már sok időt vesztünk. Ezúttal a csapat hibája volt, de megtörténnek az ilyen dolgok.”

Verstappen azonban gyorsan hozzátette, nincsenek benne rossz érzések kollegáival szemben, hiszen ahogy ő a versenypályán olykor félrenyúl, ugyanúgy a csapat más tagjai sem lehetnek tökéletesek - és meglátása szerint most is remekül reagálták le a helyzetet az istállón belül.

„Minden beállítás a lehető legközelebb van a határokhoz, hogy minél jobb rajtot vehessünk, de ezúttal nem jött össze a dolog. Ám a szezon során eddig mindig erős rajtokat fogtunk, szóval megeshet az ilyen - együtt nyerünk és együtt veszítünk a csapattal. Most is részletesen elmagyarázták, hogy mi siklott félre, és tudjuk, hogy ezen a területen még javíthatunk. Mindenki a legjobbját nyújtja, és mindenkinek megengedett, hogy olykor hibázzon. Hiszen ha a csapatvezető minden hibát büntetéssel viszonozna, akkor senki nem merné többé a határokat feszegetni” - magyarázta a holland, aki végül a 7. helyig tudott visszakapaszkodni a verseny során, és két hellyel végzett csapattársa mögött.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: