Az elmúlt időszakban több szabály miatt is állt a bál a Formula-1-es paddockban: többek között a rádiós korlátozások, a pályaelhagyásra és a sárga zászlós periódusokra vonatkozó előírások is megosztották a versenyzőket és a szurkolókat egyaránt. Úgy tűnik, Romain Grosjean talált még egy kifogásolható területet: a Haas pilótája szerint a kék zászlós elengedések kapcsán is van néhány megoldatlan probléma. Talán nem véletlen, hogy épp a francia hozakodott elő a témával, hiszen a Hungaroringen és Hockenheimben is az ő csapattársa, Esteban Gutierrez került a kritikák középpontjába.
„Amikor friss gumikon vagy azonos abroncsokon érkeznek és emiatt gyorsabbak, akkor egyszerű a helyzet” – magyarázta Grosjean, akinek szavait a GPUpdate.net idézi. „De ha az történik, mint Németországban, amikor Sebastian Vettel használt gumikon csak két tizeddel volt gyorsabb nálam, mivel én pedig szuperlágy gumikon mentem, akkor tíz körbe telik neki, hogy ledolgozzon egy két másodperces hátrányt. Néhány körig előtte maradtam, de aztán kaptam egy figyelmeztetést Charlie-tól, ezért elemeltem a lábam a gázról, de ez 2,6 másodpercembe került egyetlen egyenes alatt, szóval sok időt veszítettem.”
„Ideális esetben szerintem úgy működne a rendszer, hogy figyelembe veszik a sebességkülönbséget is, így ha egy másodperccel gyorsabbak körönként, akkor valóban jogos lehet a belengetése két szekundumos lemaradásnál” – vélekedett a pilóta. „De ha csak két tizeddel gyorsabbak, akkor két másodperces hátránynál csak azt látjuk a tükörben, hogy messze vannak és nem is közelednek, szóval felmerül bennem, hogy miért kellene elengednem őket?” – fogalmazott Grosjean.
A francia pilóta hozzátette: a legutóbbi versenyzői megbeszéléseken is előkerült a probléma, és abban egyetértettek, hogy a helyzetet az teszi igazán bonyolulttá, hogy minden eset más és más, és emiatt nehéz egyformán megítélni őket.