A szezon kezdetén még győzelmekben reménykedő Ferrari nagy gödörbe került az idény közepére, a Német Nagydíj sorozatban a harmadik verseny volt, melyen nem tudtak felállni a dobogóra. A hétvége előtt ráadásul technikai igazgatójuk, James Allison is elhagyta a csapatot, aki magánéleti problémái miatt a korábbi hónapokban sem tudott maximálisan munkájára koncentrálni – márpedig az ő feladata lett volna összefogni az autó fejlesztési munkáit.
A nyári szünet előtt konstruktőri második helyet elvesztő Ferrari jobban szenvedett ezekben a hónapokban, mint gondolnánk: bár a motor módosításaival elértek némi fejlődést, Maurizio Arrivabene csapatfőnök Hockenheimben azt állította, a májusi Spanyol Nagydíj óta nem javult az autó aerodinamikája. A Formula-1-ben, ahol versenyről versenyre érkeznek új fejlesztések, ez hatalmas kudarc.
„Ha megnézem a mostani helyzetet és visszatekintek, azt kell mondanom, hogy aerodinamika terén nem történt javulás Barcelona óta. Ez itt a probléma, ezért mondom, hogy egyértelműen tudjuk, min kell dolgoznunk. És azonnal neki kell látnunk, akkor is, ha nem könnyű” – idézi a grandprixtimes.com a Ferrari csapatvezetőjét.
„Sok-sok tényező játszik össze, de elvégeztünk egy elemzést, és most már minden egészen világos az okokkal kapcsolatban” – folytatta Arrivabene, aki azonban hozzátette, rossz pillanatban érkeztek el a nyári szünethez, amikor a csapatoknak kötelező bezárni gyárukat. „A motorhoz érkezni fog egy módosítás, emiatt nem aggódom, de mint ismert, az aero fejlesztését meg kell szakítani az FIA leállása miatt. Ez azt jelenti, hogy már nincs időnk dolgozni rajta, a leállás után pedig rövid idő alatt kell megoldanunk a problémáinkat.”