Idén már két alkalommal rajtolt a Formula-1 mezőnye biztonsági autó mögül, mivel a versenyigazgatás Silverstone-ban, s előtte Monte-Carlóban is alkalmatlannak találta a pályát az állórajtra. Nem sok dolog van, amit a szurkolók ennyire gyűlöltek volna idén, mint az izgalommentes repülőrajt, s szerencsére ezúttal meghallgatták hangjukat.
A tervezett szabálymódosítás értelmében, melyet 2017-től kívánnak bevezetni, s melyről Hockenheimben tárgyal a 11 csapatvezető és Charlie Whiting, amikor túl vizesnek ítélik a pályát az állórajthoz, továbbra is a safety car mögött köröz majd a mezőny, de amikor már megfelelőek a viszonyok a versenyzésre, akkor állórajttal indul el a futam.
A safety car mögötti körök természetesen beleszámítanak a versenytávba, a kerékcsere pedig csak az első versenytempóban megtett kör végén engedélyezett, előbb nem – azaz nem lehet „idő előtt” interekre váltani az esőgumiról, ami adott esetben kedvezőbb lehetne még a jó rajthely elvesztésével együtt is, mint a start utáni csere.