Az idei szezon első felében jó pár technikai probléma hátráltatta Lewis Hamiltont és a címvédő már el is könyvelte magában, hogy legalább egy alkalommal rajtbüntetést kap majd motorcsere miatt - a kérdés az, hogy ezzel hogyan taktikázik a Mercedes. A következ két versenyhétvége adhat választ erre a kérdésre.
"A döntést majd a nyári szünet alatt hozzuk meg, attól függ, hogy hogyan alakul a megbízhatóság Magyarországon és Németországban" - mondta a helyzetről Toto Wolff. "Úgy tűnik, hogy büntetést kapunk majd Lewisszal, de egyelőre nem tudjuk. Meglátjuk, mi lesz a következő két futamon."
Értelemszerűen olyan helyszínen érdemes motort cserélni, ahol bőven lehet előzni és így ez kisebb veszteséggel jár - ideális választás lehet Spa-Francorchamps, de akár Monza is, ha úgy dönt a csapat. Az valószínű, hogy nem Suzukában és nem Szingapúrban tolják vissza a mezőnybe Hamiltont, arra pedig minimális az esély, hogy egyetlen egyszer se kell ezt meglépniük.
"Egyelőre nincs meg a tervünk. Megpróbáltuk négy erőforrással megoldani a helyzetet, de az egyértelmű, hogy az ötödik is kell" - mondta Wolff. Hamilton autójában a turbófeltöltőből és az MGU-H-ból is felhasználták már az ötödiket.