DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mi lesz ezek után Rosberg szerződésével?

A világbajnokságot vezető német F1-es a vasárnapi futamon az utolsó körben ütközött össze csapattársával, amelyért őt találták vétkesnek. Rosberg szerződése ráadásul az év végén lejár a Mercedesnél…

Nico Rosberg a váltócserés büntetése ellenére is sokáig vezette a spielbergi versenyt, ám a futam hajrájában Lewis Hamilton támadta őt a győzelemért. A két Mercedes végül össze is ért az utolsó körben, s míg a brit megnyerte az Osztrák Nagydíjat, addig kollégája visszacsúszott a negyedik helyre. Ráadásul a versenyfelügyelők – a legtöbb szakértővel együtt – a németet látta felelősnek a történtekért, így utólag még tíz másodpercet hozzáadtak az idejéhez (bár ez a pozícióján nem változatott) és két büntetőpontot is kapott baleset okozásáért és azért, mert sérült autójával nem állt félre.

Sokak szerint ezzel Rosberg mercedeses ülése is veszélybe kerülhet: a világbajnokságot 11 egységnyi fórral vezető pilóta korábban többször kijelentette, hogy még hosszú évekig a címvédő gárdánál fog vezetni, ugyanakkor nem siet azzal, hogy meghosszabbítsa szezon végén lejáró kontraktusát velük.

Rosberg_Spielberg_DPPI



Gerhard Berger, aki a német csapat és versenyzője közötti egyeztetéseket vezényli, úgy gondolja, a vasárnap történtek abszolút nem befolyásolják a tárgyalásokat: „Nem, nem, nem! Az nagyon rövidlátó gondolkodás lenne mindenki részéről” – vélekedett az osztrák ex-F1-es az Autosport.com hasábjain. „Láttunk egy versenyt, amelyen valaki kiemelkedő munkát végzett, ami pedig az utolsó körben történt, az több körülmény együttesének köszönhető. Ilyen a versenyzés. Nem úgy tekintek erre, hogy Nico hibázott, és nem is úgy, hogy Lewis.”

Berger álláspontján van egyébként a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff is: „A szerződéskötés egy hosszútávú döntés, amit nem befolyásol egy versenybaleset” – fogalmazott. Christian Horner eközben úgy nyilatkozott, hogy nehéz lesz fenntartani a csapategységet Rosberg és Hamilton között, ám a német pilóta nem így tekint a történtekre: elmondása szerint ő csak az adott versenyeket szemléli.

A Mercedesnél egyébként felmerült a csapatutasítás lehetősége is, Berger szerint ez azonban csak az utolsó körökben lenne indokolt: „Ha biztosra akarsz menni, hogy ilyesmi ne fordulhasson elő az utolsó körben, az autók pedig közel vannak egymáshoz, akkor annyit kell mondanod nekik, hogy tartsák a pozícióikat. Ez az egyetlen módja, hogy elkerüljük ezeket. Ha már a tizedik vagy a huszadik körben csapatutasítást akarsz adni, az senkinek nem tesz jót. De ha kettős győzelem felé haladtok az utolsó körökben, szerintem mindenki megértőbb lesz” – vélekedett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: