A jelenlegi motorszabályok 2014-es bevezetése óta tart a Mercedes dominanciája a Formula-1-ben: tavaly és előtte is roppant könnyedén húzták be mindkét világbajnoki címet. Eddig idén is kiemelkednek a mezőnyből gyorsaság szempontjából, s a tesztek alapján úgy tűnt, hogy megbízhatóság terén sem lesz ellenfelük, hiszen rekord mennyiségű kört tett meg a két barcelonai gyakorlás során Nico Rosberg és Lewis Hamilton – emlékezhetünk rá: a világbajnok gárda kénytelen volt egy napon belül is cserélni a pilótákat, annyira sok kilométert teljesítettek.
A szezon eddigi hat versenye azonban már nem teljesen úgy alakult számukra, ahogy azt a Mercedes szerette volna. Elsősorban Hamiltont sújtották a műszaki hibák: a háromszoros világbajnoknak két időmérőn is problémái támadtak az ERS-szel, amelyek miatt komoly hátrányba is került csapattársával szemben. Legutóbb a Monacói Nagydíj kvalifikációján sem volt minden rendben az autókkal, így egyértelmű, hogy a Mercedes Achillesz-sarkának a megbízhatóság számít.
Amikor Toto Wolffot arról kérdezték, hogy számítottak-e erre az idény kezdete előtt, a csapatvezető határozott nemmel felelt: „Sőt, épp ellenkezőleg, hiszen amikor elkezdtük a teszteket, folyamatosan körözni tudtunk az autóval” – mutatott rá Wolff. „Azok az alkatrészek, amelyeket még a próbapadon teszteltünk, szintén eléggé sokáig tartottak. Aztán amikor elkezdődött a szezon, eléggé meglepődtünk, hogy néhány elem nem annyira megbízható, mint amit szerettünk volna.”
A megbízhatósági gondok ellenére a Mercedes az első hat versenyből ötöt megnyert: egyedül Barcelonában engedték ki a kezükből a győzelmet, ám akkor nem műszaki hiba, hanem egymás kiütése fosztotta meg őket a sikertől. A konstruktőri tabellát toronymagasan vezetik, egyéniben pedig Rosberg áll az élen, 24 egységgel megelőzve Hamiltont.