A remek formában levő ausztrál versenyző a Mercedesek ütközése után a barcelonai futamot is vezette egy darabig, a rossz versenystratégia miatt azonban a negyedik helyre esett vissza, végül pedig – egy defektet elszenvedett az utolsó körökben – itt is végzett. Két héttel később Monacóban már az időmérőket követően is ő volt a favorit, második kiállásánál azonban a Red Bull nem készítette elő az abroncsokat, ezért értékes időt veszítve a második helyen beragadt Lewis Hamilton mögött, és ebben a pozícióban fejezte be a versenyt.
„Ez a szituáció nagyban különbözik Barcelonától” – jelentette ki Christian Horner csapatfőnök. „Azon a versenyen nagyon apró volt a különbség a két és három kiállás között, neki pedig sajnos defektje is volt a futam végén. Az a verseny bárhogy alakulhatott volna. Monacóban viszont hiba történt, ami nagyon drága volt. Nem csupán a győzelembe, hanem a monte-carlói győzelembe került, egy olyan napon, melyen legyőzhettük volna a Mercedest.”
A következő futamon, Kanadában Monacónál jobban érvényesülhet az új Renault-motor ereje, a becslések szerint fél másodperc gyorsulás várható, ugyanakkor a karosszériából fakadó előnyök kevesebbet fognak nyomni a latban:
„Úgy gondolom, két nagyon versenyképes hétvége áll mögöttünk, különösen a mostani a Mercedesszel szemben. Megszereztük a pole-pozíciót, esélyesek voltunk, és megint Daniel és Lewis emelkedett ki a mezőnyből. A valódi teszt azonban két hét múlva lesz Montrealban, amely egy teljesen más típusú helyszín.”