Ricciardo kétségkívül a jelenkori Forma-1 egyik legkellemesebb figurája: mindig mosolyog, viccelődik és jókedvű, igazán bosszúsnak, idegesnek pedig még sohasem láthattuk. Egészen mostanáig: Barcelonában még csak-csak lenyelte, hogy a Red Bull stratégiai melléfogása miatt volt kénytelen lemondani a győzelemről (igaz, sokan még most is kételkednek abban, hogy az véletlenül történt…), most, Monte Carlóban viszont emberfeletti lelki erőre volt szüksége, hogy ne rontson rá az amatőr hibát vétő energiaitalos csapatra.
Abba még belenyugodott volna az ausztrál, hogy az esős időjárás keresztbe húzta a számításait és a fondorlatos, szombat este sokat emlegetett stratégiai húzás nélkül kellett boldogulnia, azt viszont már nem, hogy a Red Bull szerelői a második kerékcseréjénél nem készítették elő időben az abroncsokat. Az elbaltázott szerviz ellenére a pilóta közvetlenül Hamilton mögé tért vissza, de hiába kergette, presszionálta és hajtotta, megelőzni a szűk pályán nem sikerült és hibába sem tudta belehajtani az idei első győzelmét arató Mercedes-versenyzőt.
„Két verseny egymás után, csupán ennyit tudok mondani” – mondta szemlátomást ingerülten és csalódottan Ricciardo az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján, amelynek kezdete előtt a kihelyezett tévén újra végignézte a győzelmébe kerülő momentumot. „Gyorsak voltunk az esőben, kényelmes előnyöm volt, bementem a boxba interekért, aztán pedig beragadtam Lewis mögé és ezzel olyan helyzetbe hoztuk magunkat, amilyenben nem kellett volna lennünk. Aztán behívtak slickekért, a gumik pedig nem álltak készen. Nem én akartam kereket cserélni, hanem behívtak. Beálltam, aztán körülöttem úgy rohangáltak, mint a nyakatekert csirkék. Nagyon, nagyon csalódott vagyok. Nem akarok háborogni, mert dobogón végeztem a Forma-1-ben, így ennek egy jó napnak kellene lennie, de amikor két egymást követő hétvégén ez történik, azt nagyon nehéz elfogadni…”
Helmut Marko, a Red Bull mindig szigorú főnöke is tanácstalan ábrázattal magyarázkodott: „Tényleg ajándékba adtuk a győzelmet a Mercedesnek” – fogalmazott az osztrál. „Sajnálatos módon sok volt a félreértés és nem megfelelően kommunikáltunk. Ki fogjuk vizsgálni, hogy pontosan miért alakult így, de az biztos, hogy emberi hiba volt. Igazán sajnálom, ami Ricciardóval történt. Pusztán annyit tudunk tenni, hogy elnézést kérünk tőle.” Nagy kérdés, hogy a kenguruföldi és a csapat között hogyan alakul a kapcsolat, de arra biztosan mérget vehetünk, hogy a következő futamon, Montrealban a pilóta újra kísérletet tesz a Mercedesek legyőzésére, ott ráadásul a pálya sajátosságai miatt jobban kihasználhatja majd a továbbfejlesztett Renault-erőforrást is.
Ricciardót Hamilton is csak méltatni tudta, ugyanakkor az utóbbi két szezon világbajnoka nem leplezte örömét annak okán, hogy házi riválisa, Nico Rosberg felségterületén sikerült megszereznie idei első győzelmét. „Daniel fenomenálisan vezetett. Mindvégig ott volt mögöttem. A tükörben alig láttam valamit, ezért úgy védekeztem ellene, hogy nem is mindig tudtam, hogy hol van. Szerintem ez volt az egyik, ha nem a legnehezebb eddigi versenyem, amelyre emlékszem. Nagy tisztelet neki, mert nagyszerűen vezetett ma, ugyanakkor köszönet a szerelőcsapatomnak is. Öt nehéz versenyen vagyunk túl és szerintem komoly súlyt sikerült levenni a vállukról, mert tudhatják, hogy remek munkát végeznek” – fogalmazott a szigetországi kedvenc, aki a fékek hőmérsékletével kapcsolatos probléma miatt haloványan muzsikáló, és csak a 7. helyen végző Rosberghez képest 24 pontnyira csökkentette hátrányát.
Míg Ricciardo a nap vesztese volt Monte Carlóban, addig – Hamilton mellett – a 3. helyen leintett Sergio Perez is a nagy nyertesnek érezhette magát. A mexikói hatodszor állhatott dobogón: a Force India színeiben harmadszor sikerült neki a bravúr, ami csapattársának, Nico Hülkenbergnek még egyszer sem. Amikor szóba kerül, hogy valamelyikük csúcsistállóhoz igazolhat, általában a németről pletykálnak, pedig a mostani szereplésével a mexikói újfent megmutatta: sokat fejlődött azóta, hogy 2013 végén egyetlen szezon után útilaput kötöttek a talpára a McLarennél.
„Bízom benne, hogy nemcsak ezt, hanem az előző években szerzetteket is!” – felelte a formula.hu-nak az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján Perez arra a kérdésre, hogy kezelhetjük-e a csúcsistállók címzett üzenetként a monacói dobogós helyezést. „A McLarennél nehéz időket éltem meg és úgy tűnik, hogy arra mindenki emlékszik, arra viszont nem, hogy mit csináltam a Saubernél és a Force Indiánál. Mindössze annyit tehetek, hogy végzem a dolgom, olyan jól, amennyire jól csak tudom és igyekszem minden tekintetben jobb, érettebb versenyzővé válni. Ha jön valamikor a lehetőség, készen állok majd arra, hogy lecsapjak rá. Ha nem, akkor is csak annyit tehetek, hogy végzem a dolgomat.”
A futam további eseményeiről, például a Ferrari győzelmi ínségéről, Max Verstappen csetlés-botlásáról, a Sauberek ütközéséről, valamint az egyéb incidensekről biztosan sokat fogunk beszélni az elkövetkezendő időszakban. Abban mindenki egyetért, hogy rég nem láthattunk ennyire mozgalmas, körömrágós Monacói Nagydíjat, a következő két hétben pedig érdemes fohászkodni: a karakterisztikáját tekintve teljesen eltérő Montrealban remélhetőleg bebizonyosodik, hogy valóban érdemi verseny tud kibontakozni a mezőny élén, s amit Monacóban láttunk, az nem csak illúzió volt.