DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Hamilton ultra-ultra-ultra-ultralágy gumit akar

Hiába vannak jó esélyei a Monacói Nagydíj megnyerésére, Lewis Hamiltont mégsem hozza lázba a verseny, hiszen egyhangú körözgetésre számít. Szeretné, ha a sport tenne valamit a több bokszkiállás érdekében.

Nemrég még amiatt hőbörögtek a pilóták, hogy az abroncsok túl gyorsan elkopnak, most viszont Hamilton - legalábbis Monacóra - olyan gumik előállításáért imádkozik, amelyek több bokszkiállást igényelnének a futam során, ezzel felkavarva az előzés nehézségei miatt gyakran vonatozássá váló hercegségi versenyek állóvizét. A Mercedes britje egyáltalán nincs lenyűgözve a Pirelli által élesben most először bevetett ultralágy gumival sem, szerinte az alig különbözik a pályán a korábbi években használt keverékektől.

Dppi_00116006_355



„Ugyanolyan, mint a szuperlágy, csak lila festék van rajta” - morgolódott az Autosportnak nyilatkozva. „Sajnos valószínűleg pontosan ugyanolyan lesz a verseny, mint az előző években. Nem igazán születnek jó ötletek annak érdekében, hogy jobbá tegyék ezt a futamot. A legutóbbi három-négy évben egy kiállással teljesítettük, ami a lehető legunalmasabb forgatókönyv. Mindenki tudja, hogy itt az fog nyerni, aki megszerzi a pole-t, és az egykiállásos taktika nagyon kiszámítható lesz.”

„A minap éppen üzenetet váltottam egy barátommal, aki azt írta: ’Nem megyek Monacóban, mert egy vonatozás az egész.’ Én meg azon kezdtem gondolkodni, miért nincs itt több bokszkiállásunk? Számomra az ultralágy gumi nem is lágy. Ide ultra-ultra-ultra-ultralágy gumi kell, ami négyszer puhább a jelenleginél, és akkor többször kellene kiállnunk. Na, az egy kicsit összekavarná a dolgokat.”

„Az első itteni éveimben több kiállást teljesítettünk, az sokkal izgalmasabb volt, de ma már nem akarják ezt elérni. Hiába leszünk idén két másodperccel gyorsabbak, mint tavaly, az előzések helyzete továbbra sem változik.”

A brit eddig csak egyszer, 2008-ban tudta megnyerni a Monacói Nagydíjat, az előző három évben azonban csapattársa, Nico Rosberg diadalát kellett végignéznie - tavaly ráadásul különösen fájó módon, egy taktikai mellényúlás következtében veszítette el a vezetést a hajrában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: