A Red Bull mindig is élen járt az aerodinamika és karosszéria területén, de az erőforrás – a Renault terméke – hagyományosan gyenge pont számukra. A Spanyol Nagydíjon elért győzelem az erősebb motorokkal felszerelt Mercedes és Ferrari ellenében azt mutatja, hogy idei autójuk is ütőképes. Az Autosport lap elemzése szerint még a Mercedesnél is jobbak, ha a motor szerepét kivesszük az egyenletből.
A karosszériák erősorrendjét az Autosport szerzője, Ben Anderson állította fel barcelonai megfigyelései alapján. Az 1-es 2-es és 3-as kanyarban szakértő szemmel figyelte a különböző autók viselkedését, amelyet GPS-adatokkal is összevetett.
„A Red Bull határozottan a rajtrács legjobb karosszériája jelenleg” – vonta le legfontosabb következtetését a szerző. „Az RB12 páratlan fékezés közben, szuperstabil nagy sebességnél, és különösen erős lassú részeken, a bemeneteknél és irányváltásoknál. Mercedes-erővel rendszeresen győzne.” A szakértő úgy véli, a Mercedesnek motorelőnye mellett nagyon ütőképes karosszériája is van. „Nem rendelkezik a Red Bullra jellemző nyugodtsággal sem magas, sem alacsony sebességnél, de nincs messze tőle” – írja.
A bajnoki tabella fényében a legnagyobb meglepetés az elemzésben a McLaren negyedik helye a Ferrari mögött. „A McLaren-Honda hátulja időnként problémásan viselkedik, de így is sok fantázia van benne, különösen alacsony sebességnél. Egyértelműen a leggyengébb a motorja, ami ront a nagysebességű aerodinamikai teljesítményen. Jelentősen több lóerővel fenyegetés lehetne az első kettőre” – írja a szakértő, aki szerint a Haas teljesítménye elsősorban a Ferrari-erőforrásnak köszönhető, a bajnokságban hatodik helyen álló amerikai csapat mögé ugyanis csak a Sauber és Manor autóját rakta.
A karosszériák erősorrendje:
1. Red Bull RB12
2. Mercedes W07
3. Ferrari SF16-H
4. McLaren MP4-31
5. Toro Rosso STR11
6. Williams FW38
7. Force India VJM09
8. Renault RS16
9. Haas VF-16
10. Sauber C35
11. Manor MRT05