A hollandiai székhelyű vállalat 2011-ben vált a Belga Nagydíj főszponzorává, ezzel egyidejűleg a pályák szélén elhelyezett reklámjait is növelte. A cég azonban nem hosszabbítja meg 2015-ben lejárt szerződését a spái versennyel, ezzel együtt pedig a reklámozást is abbahagyja. Helyette a teljes F1-es szponzori keret a Ferrarira fog összpontosulni, mely csapatnak a cég régóta támogatója és beszállítója. Az idei Belga Nagydíjnak jelenleg nincs főszponzora.
„A Shell úgy döntött, nem újítja meg pálya melletti hirdetési egyezségét a Formula-1 menedzsmentjével, se nem folytatja a Belga Nagydíj névadó szponzorálását. Helyette azt választotta, hogy a Scuderia Ferrarival való, újonnan felfrissített innovációs partnerségre fókuszál, és ezt erősíti meg. Ez a 2020-ig tartó együttműködés a sport legsikeresebb csapatával bizonyítéka a Shell Formula-1 iránt való elkötelezettségének” – idézi az F1i.com Kai-Uwe Wittersteint, az olajvállalat globális szponzorációért felelős menedzserét.
A Formula-1 első embere, Bernie Ecclestone is megerősítette, hogy a Shell kiszáll, ugyanakkor a Ferrarival való folytatás fényében nem érzi úgy, hogy veszteség érte volna őket: „Az oka az, hogy nem sikerült megegyeznünk a feltételekről. Örülök, hogy a büdzséjüket áthelyezték a Ferrarihoz. Továbbra is az F1 családjával vannak.”
Ecclestone-nak már csak azért sem kell bánkódnia, mert a hírek szerint az F1 új szponzorral gazdagodik, a Heineken érkezik egy zsíros szerződéssel a sportba.