Hosszas huzavona után a csapatoknak sikerült megállapodniuk a 2017-es motorszabályokról, amelyek a költséghatékonyabb erőforrásokat és a kiegyenlített erőviszonyokat tűzte ki célul. A jelenlegi formula 2014-es bevezetése óta a Mercedes hajtáslánca rendre kiemelkedett a mezőnyből, miközben a Renault és a tavaly visszatérő Honda csak szenvedett az erőforrásaival – az új reguláktól azt remélik, hogy közelebb hozhatják egymáshoz a gyártókat. Helmut Marko úgy véli, hogy ha ez valóban sikerül, akkor a Red Bull ismét az élen találhatja magát:
„Még mindig nyitott kérdés, hogyan fog működni a teljesítmény kiegyenlítése: ha tényleg az előre kalkulált három tizedmásodpercen belül tudunk maradni, akkor jók lehetünk” – nyilatkozta Marko a Formula-1 hivatalos oldalának. „De úgy néz ki, hogy egyelőre nincs semmi garancia erre, és nyilván az általunk kapott motortól is függ ez majd. Ha a különbség három tizeden belül lesz, akkor minden esélyünk megvan arra, hogy a karosszériánkkal valami nagyot alkossunk.”
„Ez ismét olyan helyzetbe hozhat minket, ahonnan versenyeket nyerhetünk – és akár bajnokságokat is” – folytatta az energiaitalosok tanácsadója. „De csak ismételni tudom magam: minden attól függ, hogy tényleg úgy alakulnak-e a dolgok, ahogy azt leírták és eldöntötték.”
Marko azt is elárulta, hogy nem érez együtt a Mercedesszel, amely csak az előnye megőrzése végett nem akarta, hogy bevezetésre kerüljenek az új szabályok. A jövőre bevezetésre kerülő előírásokkal az üldöző csapatok lehetőséget kapnak a felzárkózásra, ám szerinte ebben is ők lehetnek a legjobbak: „Természetesen talán mi nyerhetjük ezzel a legtöbbet, hiszen amikor a múltban új szabályok érkeztek, mindig mi kerültünk az élre” – mutatott rá a szakember, aki nyilván a 2014-es módosításokat kivételként kezelte ebből a szempontból…