DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

FIA: Az F1 csak látszólag legyen veszélyes

Charlie Whiting szerint Lewis Hamiltonnak nincs igaza abban, hogy a megnövelt fejvédelem bevezetésével a rajongók már kevésbé éreznék veszélyesnek az F1-et és így kiábrándulnának a sportból.

A múlt héten a Mercedes brit pilótája fogalmazta meg karakteres véleményét, amelyben amellett próbált érvelni, miért járhat a Formula-1 hosszú távon rosszul, ha bevezet valamilyen fejvédő elemet a pilóták biztonságának további növelése érdekében.

Az FIA technikai biztosa szerint azonban a két dolog egyáltalán nem üti egymást - attól, hogy csökken a sérülés veszélye, a nézőket még ugyanúgy lenyűgözheti az autók látványa.

Dppi_00114017_297



„Értem, amit mond, ám valójában mindig is jelen lesz a veszély, amikor valaki ilyen gyorsan akar vezetni egy autót” - reagált Whiting Hamilton kritikájára. „És gyakran csak akkor döbbenünk rá, hogy mennyire gyorsak is, amikor kicsúsznak a pályáról, és meglátjuk, hogy mekkora baj is történhet.”

„Az autók a fejvédővel is veszélyesen fognak kinézni. Nekünk most az a feladatunk, hogy megőrizzük a veszélyes kinézetüket úgy, hogy eközben ne legyenek veszélyesek. Hiszen semmi sem jobb annál a látványnál, mint amikor látunk egy versenyzők kimászni egy szörnyen összetört autóból, mint ahogy Fernando esetében is történt legutóbb.”

„Amikor néhány évvel ezelőtt Kanadában láttuk Kubica balesetét, valahogy tudni lehetett, hogy ki fog szállni az autóból, és mi most ennek az esélyét akarjuk növelni, miközben a látványosságot megőrözzük.”

Whiting kiemelte, hogy bármelyik megoldás is vezetik majd be, az FIA-nak valamennyivel meg kell növelnie azt a maximális időt, amely alatt a versenyzőknek el kell tudniuk hagyni a pilótafülkét egy baleset esetén - az elem ugyanis lassítani fogja őket a kijutásban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: