DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Ferrari kezdte a 2017-es gumitesztelést

A csapat saját tesztpályáján Jean-Eric Vergne próbálja ki a jövő évi gumik kezdeti verzióját, később azonban lehet, hogy Pastor Maldonado végez el minden Pirelli-tesztet.

Néhány órája számoltunk be csak arról, hogy a Pirelli, amely 25 tesztnapot kapott a 2017-es szezonra való felkészülésre, egy GP2-es autóval és Pastor Maldonadóval tesztelte a jövő évi abroncsok prototípusát. Akkor azt írtuk, hogy a következő napokban sor kerülhet az első körözésre egy 2014-es F1-es autóval, méghozzá a Ferrari korábbi versenygépével, az istálló saját pályáján Fioranóban.

A Pirelli nem sokkal később kiküldte sajtóközleményét, amelyből kiderült, erre a tesztre valójában ma kerül sor. Az F14-T-t a csapat tesztpilótája, Jean-Eric Vergne vezeti a maranellói főhadiszállás szomszédságában. 2017-től fogva a múlt héten véglegesített szabályváltozások értelmében nő az abroncsok szélessége is. A Vergne által tesztelt gumik még a jelenlegi méretnek felelnek meg, de már több jövő évi fejlesztést tartalmaznak.

A Ferrari 2014-es autója


Az Autosport lap információi szerint amennyiben nem sikerül minden munkával végezni ma, a teszt holnap délelőtt is folytatódhat. A lap úgy tudja, a következő, ehhez hasonló gyakorlásra a Spanyol Nagydíjat követően kerülhet sor, a részletes tesztmenetrendet pedig a hetekben állítja össze a Pirelli. Érdemes megemlíteni, hogy a régebbi autókkal végzett tesztelés – ide tartozik 2014 is – nem számít bele a Pirelli 25 napjába, ilyenre azonban csak idén van lehetőség.

Később a Pirelli jövő évi szabályok alapján átalakított 2015-ös autókra fog váltani, melyeket öt csapat biztosít majd a gumiszállítónak, köztük a Ferrari, Mercedes, Red Bull, valamint a Williams, Force India és McLaren hármasból ketten. Míg a korábbi autóval végzett munkát a csapatok tesztpilótái teljesítik – mint jelenleg Vergne –, az Autosport szerint a Pirelli azt szeretné, ha a gumitesztelés későbbi szakaszában saját pilótájuk vezetné az autókat az egységes visszajelzés érdekében. A befutó két korábbi F1-es, a már említett Maldonado vagy a mugellói GP2-es teszten szintén jelen levő Giedo van der Garde lehet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: