
A délutánra is fennmaradó száraz körülmények lehetővé tették, hogy a versenyzők nagy része mindhárom gumikeveréket kipróbálja ez a másfél óra során, noha a hangsúly immár elsősorban a két lágyabb keveréken volt, az edzés második felében szokás szerint hosszabb etapokkal társítva.
A délutánra is fennmaradó száraz körülmények lehetővé tették, hogy a versenyzők nagy része mindhárom gumikeveréket kipróbálja ez a másfél óra során, noha a hangsúly immár elsősorban a két lágyabb keveréken volt, az edzés második felében szokás szerint hosszabb etapokkal társítva.
A gyakorlás néhány versenyző számára már az első percekben rosszra fordult. Elsőként Kevin Magnussennek, aki hamar megtudta, hogy egyáltalán nem fog pályára lépni az edzés során, mivel csapata továbbra is kutatja a délelőtti bal hátsó gumidefektjének okát. A reggeli gumibajok másik áldozatának, Felipe Massának nem kellett ilyen szélsőséges elővigyázatossági intézkedésekhez folyamodnia, a Williamsnél ugyanis rájöttek, hogy mi vághatta ki az abroncsot két alkalommal is az autón, és a második edzésre helyrehozták a hibát.
Az első percekben Pascal Wehrlein élt át szokatlan pillanatokat a Manorban ülve, amikor a pályára hajtva kiderült számára, hogy a pilótafülkéhez utólag hozzácsatolt fejvédő elemet nem rögzítette megfelelően a csapat, de az végül az autón maradt, amíg a német visszatért a bokszba a javításra. Hamarosan Esteban Gutierrez is meleg pillanatokat élt át, méghozzá szó szerint - a mexikói pilóta balszerencse-sorozata tovább folytatódott azáltal, hogy Haasának hátsó fékjei túlságosan felhevültek és kigyulladtak. Gutierrez ezt követően már nem is tért vissza a pályára, és mivel délelőtt is műszaki gondjai voltak, a pénteket összesen hat megtett körrel zárta.
A tabella élén kezdetben a két Mercedes állt a Ferrarik előtt, ám amikor félidő környékén előkerültek a szuperlágy abroncsok, az olaszok képesek voltak megfordítani az állást. Kimi Raikkönen, aki korábban egy szerinte feleslegesen hosszúra nyújtott etap miatt méltatlankodott, 1:36,896-os idővel az élre tört, egy tizedet adva a másik Ferrairt vezető Sebastian Vettelnek. Nico Rosberg és Lewis Hamilton 2-4 tizedes lemaradással követik őket, míg az ötödik helyen végző Daniel Ricciardo már 1:38 alá sem tudott beférni a Red Bull-lal. Az üldözőboly lemaradása tehát továbbra is nagynak tűnik, köztük azonban szoros lehet a csata, hiszen az energiaitalosok két csapata, a Force India, a Williams és a McLaren is néhány tizeden belül voltak egymáshoz képest.
A második szabadedzés végeredménye:
| # | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
| 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:36.896 | - | 35 |
| 2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:37.005 | 0.109 | 33 |
| 3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:37.133 | 0.237 | 33 |
| 4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:37.329 | 0.433 | 33 |
| 5 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:38.143 | 1.247 | 31 |
| 6 | Max Verstappen | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.268 | 1.372 | 28 |
| 7 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:38.527 | 1.631 | 31 |
| 8 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.542 | 1.646 | 32 |
| 9 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:38.569 | 1.673 | 31 |
| 10 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:38.723 | 1.827 | 34 |
| 11 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:38.728 | 1.832 | 31 |
| 12 | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:38.828 | 1.932 | 28 |
| 13 | Daniil Kvyat | Red Bull-TAG Heuer | 1:39.178 | 2.282 | 31 |
| 14 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:39.214 | 2.318 | 34 |
| 15 | Jolyon Palmer | Renault | 1:39.774 | 2.878 | 32 |
| 16 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:39.890 | 2.994 | 22 |
| 17 | Pascal Wehrlein | Manor-Mercedes | 1:39.941 | 3.045 | 36 |
| 18 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:39.979 | 3.083 | 35 |
| 19 | Rio Haryanto | Manor-Mercedes | 1:40.550 | 3.654 | 33 |
| 20 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1:41.066 | 4.170 | 32 |
| 21 | Esteban Gutierrez | Haas-Ferrari | 1:42.954 | 6.058 | 4 |
| 22 | Kevin Magnussen | Renault | - | - | 0 |