DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

FIA: Ne féljünk, lesznek előzések 2017-ben

A közelmúltban több pilóta is aggodalmát fejezte ki a jövő évre tervezett szabályok hatékonysága miatt, de Charlie Whiting szerint felesleges ezen idegeskedni, hiszen a döntéshozók tudják, hogy mit csinálnak.

A jövő évre látványosabbá, több másodperccel gyorsabbá szeretnék tenni az autókat a Stratégiai Csoport tagjai, amelynek pontos paramétereit még mindig nem vésték kőbe, ám a tervek már elég jól körvonalazódtak a csapatok számára. A versenyzők szerint azonban ez sem feltétlenül a helyes irány lesz az F1 számára, sokan nincsenek ugyanis meggyőződve arról, hogy a tempó növekedésével a futamok is élvezetesebbek lesznek. Lewis Hamilton nemrég arról beszélt, hogy a szélesebb szárnyak által termelt nagyobb leszorítóerő semmit sem fog segíteni a helyzeten, ám az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint a brit rosszul értelmezi a közelgő változásokat, mert nem veszi figyelembe a szélesebb gumik hatását.

Dppi_00116002_983



„Számtalan találkozónk volt már minden csapat technikai igazgatójával, és javaslatok széles skálája merült fel, a rengeteg leszorítóerőről egészen a nagyon kevés leszorítóerőig. Viszont minden előterjesztéshez az szolgált alapul, hogy a mechanikai tapadás egész biztosan jelentős mértékben nőni fog. Tehát elkerülhetetlenül valahol a középúton kötöttünk ki” - magyarázta Whiting.

„Helytelen azt állítani, hogy a köridők várható javulását teljes egészében a leszorítóerő fogja előidézni, hiszen tudjuk, hogy ennek egyszerűen nem így kell lennie. A terv szerint egyikfeléért a mechanikai tapadás, a másikfeléért pedig az aerodinamikai leszorítóerő lesz felelős.”

„És végig szem előtt tartottuk azt a tényt, hogy nem szabad olyan irányba elindulnunk, amely megnehezítené az autóknak egymás követését. Ez volt az egyik legfőbb irányvonal. Úgy hiszem, hogy mindent a legjobban csináltunk annak fényében, hogy mindenki véleményét figyelembe kellet vennünk.”

A felek április folyamán találkoznak még, hogy véglegesítsék a 2017-es szabályokat, ebben pedig a Pirelli szerepköre is megkerülhetetlen lesz, hiszen ahhoz, hogy a pilóták a határokig feszegethessék autóikat, az abroncsoknak is strapabíróbbaknak kell lenniük. Egyelőre még az olasz cég is várja a részleteket azzal kapcsolatban, hogy pontosan mit is szeretnének kapni jövő évi termékeiktől a csapatok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: