A 2016-os szezon egyik nagy változása az új időmérős rendszer bevezetése volt, a szisztéma, amelyben 90 másodpercenként búcsúszott egy-egy versenyző, azonban csúfos kudarcot vallott Ausztráliában, ezért azonnali hatállyal törölték. A Stratégiai Csoport és F1 Bizottság jóváhagyására azonban szükség van ahhoz, hogy Bahreinben már újra a megszokott időmérő alakítsa ki a rajtrácsot.
Egyes pilóták azonban, például Lewis Hamilton, úgy érzik, nem az elmúlt években használt formulához kellene visszatérni, hanem egy újabb megoldást kitalálni – és a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff is adna még egy lehetőséget a kudarcot vallott lebonyolításnak.
„Lewis véleménye érdekes, és Max Verstappen is ugyanezt mondta, hogy ez a rendszer kihívást jelent, mivel teljesítened kell, nem lazíthatsz, mert akkor kiesel. Úgy gondolom, ez egy izgalmas formátum, egy tűzharc, legalábbis addig, amíg helyesen át lehet ültetni a televízióra” – mondta a motorsport.com-nak Wolff.
„Úgy gondolom, lehetőség van arra, hogy optimalizáljuk, de ez egy globális sport, és fel kell fognunk, hogy felelősségünk van, nem az a helyes megoldás, ha minden héten változtatunk a szabályokon. Láttuk, hogy vannak jó dolgok benne, a csapatok döntése pedig az, hogy tekintsük át a következő télen, talán már a szezon folyamán, és elemezzük ki, hogyan optimalizálhatjuk, hogyan dolgozhatunk ki olyan megoldást, amely tényleg működik” – beszélt arról az osztrák Mercedes-főnök, hogy a jövőben tényleg újra visszatérhet a megbukott rendszer.