Aki megnézte már Lewis Hamilton Twitter- vagy Instagram-profilját, tisztában lehet vele, hogy a háromszoros világbajnok különös fontosságot tulajdonít a divatnak és öltözködésnek. Ezen a téren különösen saját útját járja: a wimbledoni teniszdöntőre például nem engedték be, mikor virágmintás ingben és napszemüvegben jelent meg. Az egyetlen bökkenő, hogy a Mercedest olyan ruházkodásban érdekelt szponzorok támogatják, mint a Puma és Hugo Boss – amelyek nem örülnek, ha bárki más termékeit látják meg a pilótán.
„Állandóan ellenőrzik, mi van rajta” – magyarázta egy londoni előadáson Caroline McGrory, a Mercedes jogi és kereskedelmi kapcsolatainak igazgatója, akinek szavait az f1pulse.com idézi. Ő felelős a szponzori ügyekért is. „A versenyhétvégéken kénytelen vagyok dühös üzeneteket küldeni Lewisnak, hogy ne a rikító sárga Louis Vuitton edzőcipőjét viselje, hanem egy Pumát.”
A szponzorok még abba is beleszólnak, amihez nem lenne joguk: Hamilton olyan divatbemutatókon tett látogatásait kifogásolják, melyeket rivális márkák szerveznek. „Nagyon elmélyült a divatban, különböző stílusokkal kísérletezik, és rendszeresen bemutatókra jár. Felhívott minket a Hugo Boss, hogy megkérdezzék, miért volt ott Lewis Alexander McQueen show-ján? Ezt viszont a szabadidejében teszi, ami megengedett neki.”
„A választóvonal azonban keskeny, mert fel kell hívnunk Lewist, és meg kell mondanunk neki, hogy legyen szíves, ne tweeteljen annyit ezekről a divattervezőkről, inkább mondjon néha szép dolgokat a Hugo Bossról” – árulta el McGrory, aki hozzátette, a versenyzők általában nem szívlelik a csapatszponzorokat, akiktől ők nem részesülnek külön juttatásban. „Megakadályozzák, hogy a pilóták saját megállapodásokat hozzanak tető alá. Ezért általában nem örülnek a csapat megegyezéseinek, ha ők nem látnak pénzt belőle.”
A Mercedes munkatársa nem csupán a ruhaszponzorokról beszélt. Az előző szezonig a telefonokat gyártó Blackberry támogatta az istállót, amely nem akart más készülékeket látni a csapattagoknál. „Persze még a főnököknek is ott volt a hátsó zsebében az iPhone. A nyilvánosság előtt azonban a Blackberryt mutogatták.”