Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. június 27. hétfő
F1

Rádiótilalom: Jót akarnak, rosszat csinálnak?

Kevin Magnussen már most látja, hogy fordítva fog elsülni a pilóták és a csapatok közötti rádiókommunikációra vonatkozó korlátozás, hiszen így csak még kevésbé tudnak majd figyelni a versenyzésre.

Az új időmérő és a gumileosztás új módja mellett a csapatrádió használatának szigorítása jelenti a 2016-os szezon legnagyobb szabályváltozását. Idéntől életbe lép az az előírás, amelyért már két éve kardoskodnak a döntéshozók, vagyis a mérnökök immár nem segíthetik versenyzőjüket az autó rendszereinek kezelésében, így azoknak a száguldás mellett maguknak kell átlátniuk azt és változtatni a beállításokon a kormányon lévő kapcsolók segítségével.

Ezt a szigorítást azzal a céllal vezették be, hogy a verseny kimenetelében nagyobb szerepe legyen a pilótának, ám a Renault-nál vezető Kevin Magnussen szerint ezzel fordított hatást értek el.

Dppi_00216013_010

„Mindenkit ugyanannyira érint, szóval el kell fogadnunk, de tényleg nem látom az értelmét. Egyszerűen csak frusztráló, hogy túl sok dolgot kell megjegyeznünk, és rengeteg dologra, számra kell visszaemlékeznünk az autóban ülve. Sokkal jobb lenne, ha csak a versenyzésre koncentrálhatnánk” - bosszankodott a dán a csapat új festésének bemutatóján.

„Ha jól hiszem, ezzel épp azt akarták elérni, hogy a versenyzésre koncentráljunk, de igazából most emiatt csak kevésbé fogunk figyelni, mivel rengeteg minden más lesz a fejünkben. Szerintem arra lenne szükség, hogy tényleg a versenyzésen és a gyors haladáson legyen a hangsúly, de nem vagyok benne biztos, hogy a változtatások bármelyike is ebbe az irányba hatna.”

Magnussen szerint csak akkor fulladhat káoszba ez a nagy önállósodás, ha az autóban elromlik a kijelző, hiszen a csapat már semmilyen módon nem segíthet a helyes paraméterek megadásában.

„Nem okoz majd nagy különbséget, mivel minden versenyző szépen meg fogja jegyezni a dolgokat. Nem hiszem, hogy gondunk lenne majd az emlékezéssel, csupán annyi történik majd, hogy ez elvonja a figyelmünket a versenyzésről. Ám ha kormányon lévő kijelző nem működik megfelelően, akkor mellé fogunk nyúlni, és az ilyenre egyáltalán nincs szükség” - vetítette előre a legrosszabb forgatókönyvet a 23 éves pilóta.

Olvastad már?