Steward
Gellérfi-Csizmadia Gergő
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. december 8. csütörtök
F1

Fordítva sülhet el az új időmérős rendszer?

Erre figyelmeztetnek a címvédő Mercedes vezetői, Niki Lauda és Toto Wolff, akik szerint az F1-ben már a hétvégén bevezetendő újítás miatt épp a kvalifikáció utolsó perceiben lesz üres a pálya.

A hétvégi Ausztrál Nagydíj szombatján élesben is láthatjuk majd, hogyan működik a sokak által kritizált új kvalifikációs rendszer, amelynek pontos részleteiről itt írtunk. Az időmérő menetének módosítása teljesen váratlanul került elő néhány hete, s némi huzavona után végül úgy döntöttek, már az évadnyitón bevezetik. Niki Lauda, a Mercedes egyik vezetője szerint azonban pont ellentétes célt érhetnek el vele a szabályalkotók:

Mercedes_Ferrari_Barcelona

„A cél az, hogy több pilóta legyen a pályán, de szerintem pont, hogy inkább kevesebb akciót láthatunk majd az utolsó percekben” – nyilatkozta az osztrákok egykori háromszoros világbajnoka az ORF kameráinak.

Egyetért vele Toto Wolff is, aki attól tart, hogy épp az időmérő utolsó pillanatai fulladnak majd unalomba: „Ez azt jelenti, hogy azonnal ki kell menned az új gumikon, hogy megfusd a köridődet. A Q3-ban ez azt is eredményezheti, hogy egyetlen autó sem lesz pályán az utolsó nyolc percben, mivel már csak használt abroncsaid lesznek.”

Wolff egyúttal az utolsó pillanatos döntéshozást is kritizálta a grandprix.com által is idézett nyilatkozatában: „Nehezen elképzelhető, hogy egy globális sportról beszélünk, ha éjfél előtt egy perccel is megváltoztathatod a szabályokat.”

Olvastad már?