DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Van, aki szerint vége a Mercedes uralmának

A közvélemény nagyobb része attól tart, hogy a Mercedest idén sem lehet majd megállítani az F1-ben, de egy korábbi pilóta szerint a brackley-iek túlságosan is könnyelműen kezelik a gumihelyzetet, amire még ráfizethetnek.

A svájci Marc Surer 1979 és 1986 között volt a Formula-1 mezőnyének tagja, azóta pedig elismert televíziós kommentátorként ténykedik, így gyakran ő maga is mikrofonvégre akad, amikor esélylatolgatásra kerül a sor. Most éppen a német T-Online kérte ki a véleményét az előttünk álló szezon erőviszonyairól, ő pedig amellett próbált érvelni, hogy a Mercedes idén miért nem lesz képes ugyanúgy elsétálni a bajnoki címekkel, mint az előző két évben tette.

Dppi_00216011_135



„Vannak jelek arra, hogy a Mercedes teljes dominanciája véget ér. Elsősorban az, hogy a Ferrarinak sikerült még jobban felzárkóznia, másodsorban pedig az abroncsok idénre megnövekedett szerepe, ami mindenképpen a Ferrarit segíti. Az olaszoknak mindig is gondjuk volt azzal, hogy a szükséges hőmérsékletre melegítsék fel a gumikat, de most a lágyabb keverékek választásával megszüntethetik ezt a problémát” - mutatott rá Surer, aki ezzel egyidőben azt is furcsállja, hogy a Mercedes miért nem próbálta ki egyáltalán a tesztek során a két leglágyabb keveréket: „Nem értem, hogy miért tették ezt. Számos alkalommal láthattuk már a múltban, hogy egy csapat szenvedett egy bizonyos gumikeveréken.”

A svájci azt a félelmet sem tartja meglapozottnak, hogy a címvédő alakulat a fejlesztésekkel elért újabb nagy ugrásnak köszönhetően immár 1000 lóerős motorteljesítménynél jár.

„Ezt túlzásnak tartom. A jelenlegi turbókból legfeljebb 700 lóerőt lehet kipréselni. Ehhez további 160-at adnak hozzá a regeneratív rendszerek, amivel így 860 lóerő érhető el. De emellett vannak még olyan ismeretlen, szürke területek, amelyek kiaknázásában a Mercedes különösen erős. Sejtésem szerint ezekkel együtt is nagyjából 900 lóerős lehet a motorjuk. De remélem, hogy immár a Ferrari is képes hasonló szintet elérni” - bizakodott az egykori pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: