DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Red Bull a Renault-val marad 2017-ben is?

Persze ez nem tekinthető ténykérdésnek, de áttekintve a lehetőségeket, illetve Christian Horner szavai mögé nézve ez az egyetlen reális opció. Horner a független motorról és új gyártókról is beszélt.

A Red Bull F1-es csapatfőnöke, Christian Horner szerint, ha a jelenlegi keretek közt nem sikerül érdemi előrelépést felmutatni az erőforrásokat illetően, akkor az FIA-nak újra kell gondolnia a független erőforrásról szóló elképzelést, melyet a négy jelenlegi gyártó megegyezését követően tettek félre. Bár az FIA állítása szerint múlt kedden komoly előrelépést tettek a 2017-es regulákkal, így az erőforrásokkal kapcsolatban is, a szabályokat még nem véglegesített, ennek új határideje április 30. lett.

horner_barcteszt_Cs



Amikor arról kérdezték, hogy mi történni, ha a Mercedes és a Ferrari a változások ellen lép fel, s így nem sikerül megegyezésre jutni, Horner a következőket mondta az Autosportnak: „Azon a ponton kellene az FIA-nak újra elővennie a független motorgyártóról szóló elképzelést. Persze ez valószínűtlen, de nem elképzelhetetlen.”

Horner emellett arra is utalt, hogy valószínűleg a 2016-os szezont követően is a Renault-val fognak maradni, mivel új gyártó aligha érkezik – csakhogy ez egyáltalán nem jelent problémát: „A lehetőségeink viszonylag korlátozottak és teljesen nyilvánvalóak, majd meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok. Nem érkeznek új gyártók 2017-re, már egyértelműen túl késő van a számukra.”

„A szabályok kimondják, hogy a gyári csapatnak és egy ügyfélcsapatnak ugyanazt kell kapnia. 2010-ben is ügyfélként nyertünk bajnokságot, miközben a Renault-nak még mindig megvolt a gyári alakulata” – mondta Horner, aki azt a lehetőséget viszont visszautasítóan kezelte, hogy a Red Bull saját motorprogramba kezdene: „A Red Bullnak nem célja, hogy motorgyártó legyen, szóval ennek nincs értelme.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: