DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Hülkenberg megérdemelné a gyári ülést”

Otmar Szafnauer, a Force India F1-es csapatának műveleti igazgatója szerint a német versenyző előbb vagy utóbb ajánlatot fog kapni egy nagycsapattól. A szakember beszélt a 2016-os erőviszonyokról is.

Nico Hülkenberget voltaképpen Formula-1-es bemutatkozása óta örök reménységként tartják számon: évről évre felmerül, hogy a németre lecsaphat valamelyik nagycsapat, ám eleddig ez nem valósult meg – amellyel kapcsolatban a versenyző néhány napja úgy fogalmazott, hogy ez inkább a médiát zavarja, nem pedig őt magát –, s a 2016-os szezonnak is a Force India színeiben vághat neki. Nemrég Bob Fernley úgy nyilatkozott, hogy amennyiben Hülkenberg ajánlatot kapna egy gyári alakulattól, úgy nem állnának az útjába, s voltaképpen ugyanezt ismételte meg az istálló műveleti igazgatója, Otmar Szafnauer is:

Hülkenberg_ForceIndia_DPPI



„Érkeznie kellene egy ajánlatnak” – jelentette ki határozottan az Autosport International Show keretein belül a szakember, akinek szavait a crash.net idézi. „Ha Nico lehetőséget kapna egy nagycsapatnál, nem hiszem, hogy Vijay az útjába állna. Ő is versenyző típus, és ismeri annak filozófiáját. Megérdemelne egy ilyen ajánlatot? Egyértelműen, Nico óriási tehetség.”

Szafnauer beszélt Hülkenberg tavalyi Le Mans-i kiruccanásáról is, amelyet idén a versenyek ütközése miatt nem tud majd megismételni: „Nagyszerű dolog, hogy Nico rajthoz állt Le Mans-ban. Az egyetlen aggályt azt jelenthette, hogy a versenyzés veszélyes, és benne volt a kockázat, hogy Nico megsérülhet. Ő elsősorban a mi F1-es pilótánk, és csak másodsorban vesz részt sportautó-versenyeken. De minden jól alakult, győzni tudott, és mostantól úgy szerepel a történelemkönyvekben, mint egy F1-es pilóta, aki megnyerte a Le Mans-i 24 órást is.”

A műveleti igazgató végül arról is beszélt, mire számít az előttünk álló szezonban, miután 2015-ben a Force India fennállása legjobb idényét teljesítve ötödik lett a konstruktőri tabellán: „Ha fel tudnánk venni a versenyt olyan nagyobb csapatokkal, mint a Red Bull, a Mercedes vagy a Ferrari, az fantasztikus lenne. Az, hogy nem lesznek jelentős szabályváltozások, szintén segíthetnek ebben, de szerintem a teljes mezőny összébb fog rázódni. A Manor a Mercedes erőforrásaival és a Williams váltójával versenyképesebbé fog válni, a Haas a Ferrari segítségének köszönhetően újonnan érkezőként is erős lesz, a Toro Rosso Ferrari-motorokra vált és a fiatal pilótáik a második évüknek vágnak neki, ráadásul ott lesz még a gyári Renault is. Jó versenyeknek nézünk elébe.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: